aardbeijim Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 foto`s Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Borsalino Geplaatst: 17 april 2011 Auteur Geplaatst: 17 april 2011 Vandaag rats vergeten, was te druk bezig in de paprika-peper-komkommer-courgette serre met aanleggen druppelbevloeiïng. Morgen maak ik foto's als ik het mijne vergeetachtige kop weer niet vergeet. Quote
Borsalino Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Geplaatst: 18 april 2011 Nog een kale bedoening momenteel.Al zie je bij enkele al een vers groen te voorschijn komen. Quote
jasmin Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Lollig ding. Volgens mij als ik goed herinner zit er Mrak in? Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Borsalino Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Geplaatst: 18 april 2011 Jasmin, dat staat uiteraard iets hoger vermeld Quote
jasmin Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Ja, ik ben zo'n snelle... na het posten ging ik scrollen... inderdaad... maar toch mooi onthouden van mij, of niet soms?? Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Borsalino Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Geplaatst: 18 april 2011 Jaja Jasmin, een bank vooruit en een zoen van de jufrouw, of hoe zegt men dat? Quote
Borsalino Geplaatst: 23 april 2011 Auteur Geplaatst: 23 april 2011 Vandaag na 1 week geplant te hebben zijn de Mrak mooi aangeslagen. Quote
Erwin Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Toch leuk om te zien dat de planten die ik lever het goed doen . Ik hou dit hoofdstuk even in de gaten om het verloop te bekijken van de ton. Mijn vader heeft ooit in 1980 zelf zoiets gemaakt in opdracht van Bakker BV waar wij toen nog aan leverde. Hij had een rioolbuis van 35cm doorsnee en 2 meter hoog gemaakt. Daarin in de bovenste helft gaten geboord en planten erin gezet. Hier zijn toen door een profecionele fotograaf in die tijd foto's gemaakt die over de hele wereld zijn gegaan. Ik heb nog een paar opmerkingen. Houd rekening mee dat de onderste planten dood kunnen gaan ivm te nat. Water zakt toch allemaal naar beneden de bovenkant is droger en krijgt water wat weer naar onder zakt. Houd ook rekening met het inklinken van de grond. Gedurende het seizoen zal de grond in de ton zakken. Succes met de ton!!! Quote
Christine Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Is die ton niet heel erg zwaar als je em wil gaan verplaatsen? Ziet er verder goed uit hoor, maar lijkt mij nogal onhandig om zo'n ding te gaan versjouwen. Quote
jos Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Goede tips Erwin.Ik heb jaren geleden ook eens ge-experimenteerd met buizen.Liep daar tegen dezelfde problemen aan.Ik heb nog zo'n stuk rioolbuis (pvc) van 1,50 mtr, doorsnee 50 cm liggen.Daarom hou ik de voortgang van de regenton in de gaten.Ik heb in de tuin nog wat van die kleine kruipers (hang/klimaardbeien) staan die in die buis moeten maar tot nu toe niet van gekomen. Quote
veuvecouderc Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 De grond klinkt inderdaad wel in, dat heb ik gezien in mijn eigen regenton. Maar ik denk dat Borsalino daar wel op voorbereid is. En volgens mij heeft hij ook voor het watergeven een ingenieus systeem bedacht, maar ook ik houd dit topic goed in de gaten. Ik heb zelf ook nog 2 van zulke tonnen staan en als het wat wordt kunnen daar dus 100 aardebeien planten in Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Borsalino Geplaatst: 28 april 2011 Auteur Geplaatst: 28 april 2011 Inderdaad ben niet over 1 nacht ijs gegaan.Waterton is stelselmatig gevuld en nat gemaakt om substraat zo vast mogelijk te krijgen om later geen inzakking te krijgen.Watergeven met de inwendige buis gaat goed tot hiertoe, heb nog altijd de mogelijkheid om elke plant een druppelaar te geven mocht het nodig zijn. De waterton is behoorlijk zwaar, doch verplaatsen gaat nog, overhellen en op zijn kant wegrollen. Ga vant weekend ze hoger zetten op betonblokken, wel met extra hulp uiteraard, ben Jerommeke niet of Popeye. Vandaag al enkele bloemetjes weggeknipt, nog aan Erwin vragen tot wanneer bloemen te verwijderen, denk tot de plant bossig en groot is. Erwin de Ananas Aardbeien staan al vol bloemetjes, dat belooft. Quote
Erwin Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 Over een week of 3 nog 1x alle bloemtrossen verwijderen. Het zullen dan al wel hele planten zijn. Quote
Borsalino Geplaatst: 29 april 2011 Auteur Geplaatst: 29 april 2011 En ze groeien maar...................... Quote
Erwin Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Hoe lang is het nou geleden dat je ze bent komen halen bij mij? Toch nog niet zo lang.Succes Quote
Borsalino Geplaatst: 30 april 2011 Auteur Geplaatst: 30 april 2011 Hoe lang is het nou geleden dat je ze bent komen halen bij mij? Toch nog niet zo lang.Succes Gisteren net 2 weken.Maar ze worden verwend hoor, spreek er elke dag tegen, een goeiemorgen en s'avonds slaapwel enz.............is dan te zien dat ze Vlaams verstaan??? à la Firmin Crets!Edde goe geslapen bazeke?t'Was toch nie te koud vandenacht?Edde oenger?Edde deurst?Ze verklaren me hier op de hof al voor gek Quote
Borsalino Geplaatst: 30 april 2011 Auteur Geplaatst: 30 april 2011 Heb de ton vandaag verplaatst, ze staan nu in volle zon en op betonblokken gezet.Het is me alleen gelukt, dus gewicht valt nog mee. Zal door die massa spinazie oogst komen. Quote
veuvecouderc Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Zal door die massa spinazie oogst komen. Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Jorieke123 Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Popeye the sailor man! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Borsalino Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 Zo staat verplaatst de ton erbij, veel beter met volop zon. Quote
jasmin Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Je hebt een draaiplateau nodig... kan je ton met de zon meedraaien, en de achterkant ook naar de zon draaien... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
jos Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Dat noem ik nou eens een praktisch idee Jasmin.Heel goed een draaiplateau om de achterkant ook eens wat zon te gunnen.Zo wordt het natuurlijk wel een heel bijzondere constructie. Quote
Borsalino Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 Je hebt een draaiplateau nodig... kan je ton met de zon meedraaien, en de achterkant ook naar de zon draaien... En die van dat busje laten draaien Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.