endetjes Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 Tussen de zaailingen van de basilicum zat een rare snuiter!Eéntje met drie kiembladen! Wat doen jullie met mutanten? Hebben die geen kans en gooi je ze weg of is het juist iets om op te kweken omdat je dan iets aparts heb. (het is trouwens zaad van de basilicumboom en ik weet er niet zo veel vanaf! Maar alle andere hadden netjes twee blaadjes dus deze is uniek!!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Estemy Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 Juist leuk, toch? Maar ik ben bang dat de volgende bladeren zijn wel gewoon en als niet dan heb je inderdaad een "nieuwe soort" Heb ook zoiets met mijn pompoen, de eerste blad was wat vreemd (helaas niet zo leuk als bij jou, meer een beetje slecht gevormd) en nu moet ik opwachten wat het wordt. Best spannend! Edit: 24.03 Vanochtend ging mijn pompoenplantje naar de prullenbak. Ik heb op de grote slecht gevormde blaadje iets gevonden dat wit was een zeker geen schimmel was. Ook iets dat op kleine eieren lijkt. Ik kan niet riskeren dat het verder naar mijn andere zaailingen gaat. RIP pompoen. Ik ga 4 nieuwe pompoenen pas in april zaaien. Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 3 kiemblaadjes...dan mag je een wens doen Ik heb ook soms rarigheden bij jonge plantjes.Hier een peper met dubbele bladeren: Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Ik heb ook een aantal pepers met 3 kiembladeren. Leuk juist zo'n speling van de natuur. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
endetjes Posted March 24, 2014 Author Share Posted March 24, 2014 De volgende blaadjes zijn nog miniscuul maar volgens mij zijn het er ook drie. Een siamese anderhalfling! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts