Geplaatst: 31 maart 201411 j Hallo allemaal, ik wil graag een gele camelia in de tuin. Ik ken iemand van wie ik wel een stek mag nemen van haar struik (een grote oude struik inmiddels), maar ik heb geen idee wanneer ik dat het beste kan doen en hoe ik de stek moet laten wortelen enzovoorts. Of zou ik kunnen proberen om uit zaad een plant te kweken? Zijn camelia's kleurecht? Wie kan mij helpen met informatie? Alvast hartelijk dank! Marijke. Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Geplaatst: 31 maart 201411 j Zover ik denk te weten, is een camelia niet de makkelijkste om te stekken , rodo's ook niet en meer van dat soort dikbladige dingen niet. Wordt in de teelt gedaan onder beneveling en warmte.Valt te proberen , uit de zon houden , niet koud , onder plastic of in zaaikasje ? Vochtig houden , maar niet nat. Ik zou een goed luchtig medium nemen en stekpoeder gebruiken tegen schimmels.Schimmels liggen hoe dan ook op de loer. Schoon en netjes werken. Stekken moeten vrij lang staan. Marcotteren ( schrijf je dat zo ? ) is overigens een betere manier van een stek maken. Is makkelijker, duurt ook lang. Afleggen kan ook, nog makkelijker, maar is er zo een lage tak ?
Geplaatst: 31 maart 201411 j Auteur Marcotteren is een soort lucht-aflegger maken toch? Dat zou ik haar wel kunnen vragen, ergens aan de achterkant zodat het niet zo zichtbaar is. Misschien lukt het wel. Ik zou deze plant graag willen ehbben, vind hem het mooist van alle camelia-varianten die ik ken....Bedankt voor de tips in ieder geval! Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Geplaatst: 31 maart 201411 j Hoe je e.e.a. kunt doen kan je hier lezen : afleggen-marcotteren-oculeren-en-enten-t10797.html?hilit=afleggen . Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.