deplantenman Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Ik ben van plan om Zaadjes van Gemengd graan te zaaien van mijn kippen. ik heb al een test gedaan met tarwe en zonnebloemen in vensterbank en alles ontkiemt mooi. Heeft iemand ervaring hiermee en tips Bijv. Hoe diep je het moet zaaien, wanneer. Bvd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holland Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Ik zou t niet doen! Liever uitzoeken welke soorten er in zitten en deze los van elkaar zaaien. Quote Vriendelijke groeten, Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
deplantenman Posted April 1, 2014 Author Share Posted April 1, 2014 Hoe bedoeld u ? Ik was van plan om de zonnebloem zaadjes en de Tarwe zaadjes te scheiden en die te gaan zaaien. Elk apart dus. geen gebroken mais er tussen of erwten etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarno Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Je weet al dat het kiemt, dan kun je nu beter de zaden die je wilt zaaien apart opzoeken (op google, of via de zoekfunctie rechtsbovenin). Als je het niet vindt kun je het natuurlijk nog altijd vragen, maar ik gok (kan verkeerd gegokt zijn hoor) dat dat wel te vinden is. Succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 dit kan best hoor....heb ik vroeger wel gedaan met konijnenvoer en doe het nu weer met kippenvoer..gewoon in een pot en dan laters in de ren zetten! vinden ze lekker hoor Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 ik heb ook een pot met vogelvoer (verschillende granen) gezaaid voor de katten.de brede sprieten van graansoorten zijn beter dan het smalle kattengras(parapluplant) wat in de winkels wordt verkocht. voor eigen gebruik zou ik toch de zaden die voor consumptie bedoeld zijn kopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Hier hebben de 2 kriel kippen groene vingers die zaaien zelf op zoek naar dat ene lekkerder korreltje knoeien ze erg vaak en veel. Vorige zomer de sprieten tot 15 cm hoog laten komen en toen de kippen er weer op los gelaten, was snel op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts