Dano Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Hoi,Ik snoeide wat takken van mijn pruim, ruim voor de knoppen ontstonden. Deze gebruikte ik om een constructie voor de peultjes t ondersteunen. Ik zie nu dat de tak begint uit te lopen en knoppen vormt. Ander takken doen dat niet, deze zijn nu dood hout. Wat doet dit takje? Vocht uit de grond gebruiken zoals op de vaas? Het was toch vrij droog... Of zoals een wilgentak wortel schieten? Ben als onervaren tuinier erg benieuwd! Groet Dano Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Die heeft wortel geschoten, maar... het is geen pruim! Volgens mij is dit een appel. Heb je die toevallig ook 'gestekt'? Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dano Posted April 2, 2014 Author Share Posted April 2, 2014 Frank, je hebt gelijk! Ik snoeide ook hier en daar wat van de appel. En nu? Uit graven straks en ergens laten groeien? Vind het wel een tof idee dat ik een boom hen gemaakt namelijk... of gaat dit niks meer uithalen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Ik zou hem niet uitgraven, daar is hij nu veels te kwetsbaar voor. Als je hem wilt verplaatsten moet je echt even wachten tot November/December. De boom staat niet op een onderstam, dus het zou best kunnen dat het een hele grote boom gaat worden. Ik weet niet of dat een probleem is? Verder natuurlijk gewoon enorm leuk, je eigen appelboom laten groeien Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dano Posted April 2, 2014 Author Share Posted April 2, 2014 Hè wat leuk! Eind van het jaar dus een mooi plekje voor bedenken. We zullen zien hoe die gaat. Eruit kan altijd nog. Ik wist helemaal niet dat dit kon. Dank frank, voor je kundig advies . (Fijne site trouwens, complimenten!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blije bakkus Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Voor mij staat (nog) niet vast dat deze stek wortels heeft gemaakt. Er zit reservevoedsel in de tak waarmee de knoppen aangemaakt kunnen worden .Deze zullen uitdrogen als de stek geen wortels heeft gemaakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Lijkt mij ook. Zodra het blad er is ( er vóór nog ) verdroogt de knop en het ontluikende blad. Gaat niet lukken. Fruitbomen als appel/ peer / pruim en kers stekken niks makkelijk, en dan is deze ook wel érg lang ( veel knoppen boven de grond ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Zou hij tegen deze tijd dan niet al ingedroogd zijn geweest? Het is hier al zo'n tijd warm/droog. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dano Posted April 3, 2014 Author Share Posted April 3, 2014 Oké, m'n appel (geen pruim) heeft dus ofwel wortel geschoten, of teert nog op de voeding in de stam...Leuk projectje voor mij om te volgen. Ik zal jullie laten weten hoe lang hij het volhoudt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 En? leeft ie nog?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts