Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Dwergperzik en dwergappel

Sepp

Recommended Posts

Ik heb een vraag over mijn perzik. Ik heb deze vorige week in een pot buiten gezet en de knopjes beginnen nu langzaam uit te lopen.

Normaal staat een perzik nu al in bloei,kom ik hier mee in de problemen dat die van mij nu nog niet bloeit betreffende mogelijke vruchtgroei dit jaar?

Ik ga er bij nieuwe bomen iig vanuit dat die het eerste jaar geen oogst geven ga zelfs zover om de bomen geen vrucht te laten zetten het eerste jaar en soms zelfs een tweede jaar. Laat de boompjes eerst goed wortels vormen en wennen aan hun nieuwe plekje.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Hoe diep heb je ze geplant? Ik kan het niet goed zien op de foto. Zit de ent daar boven bij de vertakkingen? In ieder geval, zorg dat de ent (waar de fruitboom op de onderstam gezet is) boven de grond staat. Anders gaat de ent wortel schieten en dan gaat die enorm groeien. Verder qua voeding zou ik 2x wat koemest geven. In het voorjaar en zomer. Zelf heb ik veel compost vermengd met de potgrond, als langzaam werkende voedingsbron. Heb je gaten in de onderkanten van de potten?

Verder over de vruchten, dit jaar nog niet. Je hebt er veel meer aan om te wachten tot volgend jaar. Zelfs dan nog vruchten uitdunnen. Als een plant eenmaal goede wortels heeft gevormd kan hij veel beter fruit produceren.

Bzzzz...

Dank voor de reacties! De ent zit idd bij de vertakking.

Ik ga er ook niet vanuit dat die vruchtjes gaat maken dit jaar maarja je weet maar nooit he.

Ik zal ze dan maar met pijn in mijn hart verwijderen mocht die wat gaan geven

Gaten moet ik nog in de potten maken daar was ik helaas nog niet aan toegekomen.

Nou heb ik nog een vraagje over mijn aardbeien.

Ik ben maar een leek dus sorry voor de misschien wel wat simpele (domme) vraag.

Ik heb hier op het forum al heel veel gelezen over het verwijderen van de bloempjes.

Maar kan niet vinden hoe ver het bloempje dan gevorderd moet zijn. Moet ik deze al gaan verwijderen?

Ohja en het is een doordrager!

Antwoord is ja. Zodra hanteerbaar / wegknipbaar, verwijderen. ( als je dat wilt )

Vind je het erg als we deze vraag hier weghalen ? Past nou niet echt bij dit topic, wel ?