Geplaatst: 7 april 201411 j Beste leden van moestuinforum, Allereerst hartelijk dank voor jullie tips, ideeën en inspiratie want zonder jullie was ik niet aan mijn moestuin begonnen. Of nou ja misschien niet helemaal maar dan was hij vast niet zo mooi geworden. Maar nu loop ik weer op de feiten vooruit want ik moet ten slotte mijn eerste oogst nog binnenhalen. Afijn, een echte beginner dus en mijn kleine moestuin aan huis zal mij ongetwijfeld heel veel plezier schenken. Ik zal nog vaak op dit forum terugkeren om eea te vragen en te leren en uiteraard ook mijn vordering middels foto's laten zien. Op dit moment heb ik: bloemkool, sla, tomaat, paprika, ijsbergsla, andijvie, uien, knoflook, aardbeien, bleekselderij, wortel, augurk en komkommer in de tuin staan. In de volle grond welteverstaan. Vriendelijke groet, Ivar te Lelystad
Geplaatst: 7 april 201411 j Welkom en het ziet er leuk uit daar. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 8 april 201411 j Welkom!Geen bloemkool voor mij dit jaar, het koolwitje heeft me vorig jaar teveel pijn gedaan I love the smell of potgrond in the morning...Blog: blog/Jan+L[/color]
Geplaatst: 8 april 201411 j Auteur Hartelijk dank voor alle leuke berichtjes. Ik zag dat ik per abuis mijn andere "bak" ben vergeten te plaatsen. Dus hierbij alsnog de foto van de tweede bak. Deze tweede bak staat nu ongeveer week. Ik heb de voorgekweekte paprika's en de tomaten hierin geplaatst. De bedoeling is dat deze omhoog klimmen/geleiden langs de rekjes/stokjes. Uiterst rechts staat wat andijvie en linksvoor de bleekselderij. De aarde in deze bak is wat minder mooi, maar de onderlaag bestaat uit wat lekker rulle combinatie van hout, compost, hooi en compost uit de kinderboerderij. Ik heb begrepen dat de paprika behoorlijk wat extra voeding nodig heeft, en daar ben ik eigenlijk nog naar op zoek. Zijn hier huis, tuin en keukenmiddeltjes voor? Mijn budget is namelijk enigszins beperkt. Vriendelijke groet uit Lelystad. Ps, zitten hier ook andere tuinders uit Lelystad die af en toe eens wat willen ruilen of tips uitwisselen? Stuur svp even een berichtje.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.