Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

tuin


rommert

Aanbevolen berichten

dit is mijn moestuin: 14e9ojp.jpg

hier vooraan staan twee bloeiende rabarberplanten. daarachter staan mn broeibak.

 

en dit is de andere: 9zq5ue.jpg

op deze tuin krijg ik heelveel schaduw vooral smiddags.

 

1z49ysw.jpg

dit is in mijn broeibak de foto is niet heel goed genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vindt het ook heel ongewoon vooral omdat de planten nog klein zijn,

dat lange stuk naast de schuur of wat het ook is vindt ik een mooi stuk om groente te kweken vast een warme plek waar je planten het goed zullen doen.

Normaal gesproken kun je best zo vroeg mogelijk de bloemstelen weghalen omdat veel kracht naar de bloei gaat ipv de stelen die je wilt eten.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vindt ik ook weer apart de mijne zullen over paar weekjes zeker een aantal bloeistelen maken dan doen ze altijd,

mischien is het dan ras afhanklijk ofzo.

Ik heb wel het idee dat mijn donkerrode ras frambozen-rood een stuk minder bloeid, dan de gewone rode die ik heb.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien hetzelde soort rabarder als bij mijn buuf: rozig-groene stelen en hetzelfde type bloemen. Zal dus afhankelijk zijn van het ras rabarber. Helaas hebben die blommen bij Rommert de kracht weggehaald van de plant...

Ik zou bloemen afsnijden en tóch nog proberen met veel extra watergeven nog wat steelproductie te forceren.... Ik denk dat deze te droog hebben gestaan, mogelijk ook te weinig mest.... en een plant in nood gaat zowiezo bloem schieten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rabarber is niet zaadvast, dwz dat je niet dezelfde plant krijgt als de plant waar je de zaden van hebt genomen.

Telers doen dat wel om nieuwe soorten/kruisingen te ontwikkelen.

Het algemeen advies is de bloemen zo snel mogelijk te verwijderen omdat ze zoals eerder gezegd teveel voeding van de plant vragen.

Dit gaat ten koste van de oogst.

Ze kunnen trouwens niet goed tegen een natte niet goed vochtdoorlatende standplaats. Maar dat kan ik niet uit jouw foto concluderen.

Wellicht toch een gebrek aan voeding.

Inderdaad nu wat gier en in het najaar een flinke rand verteerde mest.

Je kunt ze niet overbemesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...