robijnske Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 hoe moet ik de siertuin indelen, onderhouden ? Ik heb altijd de moestuin gedaan. Ik heb een siertuintje van ongeveer 3m2 en ik zit op zand grond Quote ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Denk van groot naar klein planten en voor kleur in groepen planten. Maar het is afhankelijk wat je wensen zijn. Een japanse tuin, rots tuin, bloemen tuin (boeren tuin), een kruiden tuin (klooster tuin)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salamandertje Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Bedenk eerst maar eens wat je ongeveer wilt. Of in ieder geval een specifiekere vraag, want hier is door niemand een nuttig antwoord op te geven. Quote Bzzzz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 zon, halfschaduw, schaduw? normale boden, droge bodem, natte bodem? enz... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heleen1963 Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 bloeiers ? groenblijvers ? pluktuin ? Wil je de tuin van februari tot november in bloei houden ? wat vind je van bollen ? struiken? kruiden? droogbloemen? Hoeveel tijd heb je om in je tuin te werken ?Weet je al veel over een siertuin, en bloemen of ga je er over lezen? vraag eens bij andere siertuiniers , wat ze hebben & waarom ? Hoe is de indeling ?Op welke zijde ligt je tuin ? Zuid ? West ? Noord ? Oost ? Ga eens een rondje fietsen in de buurt wat staat er zoal ? Wat voor grond heb je in de tuin ??Met andere woorden: Denk zelf na , lees boeken, kijk om je heen, bezoek eens een tuinbedrijf of kweker , vraag en geef ogen en oren de kost . Dan ontdek je zelf je antwoord . Natuurlijk zal er wel eens wat fout gaan ,maar dat heeft iedereen die tuiniert daar leer je alleen maar van , en zul je zelf net zo groeien als je tuin . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robijnske Posted April 18, 2014 Author Share Posted April 18, 2014 ik zit op zandgrond op oostelijke kant heft het volle zon zuidelijke kant volle zon en westelijke kant half zon ik wil er wat afrikaantjes zetten zonnebloemen en wat madeliefjes zetten Quote ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heleen1963 Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Je plantenkeuze is wel goed denk ik. Begin me plantjes waar op zich niets mis mee kan gaan(er zijn er heeeel veel hoor!) experimenteren i altijd leuk in een tuin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts