Jump to content

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Posted

Ik heb een Ábate Fetel' staan die ik in een leivorm wil gaan maken. De onderstam is een 'Kwee Eline'.

Wie kan me meer vertellen over het ras? Op het internet is er weinig informatie over.

Op google ga je veel vinden onder abbe fetel , zo wordt ie meestal genoemd.

Heb hem staan in mijn tuin , maar nog geen vruchten kunnen van eten, kan er dus weinig over zeggen

Het enige wat ik je erover kan zeggen is dat dit ras peren hier in Duitsland veel in de supermarkten ligt, en dat ik ze lekker vind.

Abate fetel

Synoniemen

Abbé Fétel, Callebas Abbé Fétel

Herkomst

In 1866 als toevalszaailing gevonden door abt Fétel in de plaats Chessy-les-mines in Frankrijk. Voor het eerst beschreven in 1886.

Gebruikstijd

September-januari.

Gebruik

Handpeer

Boom

Boomgroei zwak tot middelsterk. Vooral geschikt voor sterke zaailingonderstam, op Kwee-onderstam is de levensduur zeer kort. Draagt op vroege leeftijd en geeft goede opbrengsten. Heeft beschutte en warme standplaats nodig om lekkere vruchten te kunnen geven.

Bloei

Onbekend

Bevruchters

Légipont, Williams, Clapp’s Favourite, Bonne Louise d’Avranches.

Weerstandsvermogen

Licht gevoelig voor schurft en chlorose

Diversen

Langwerpige banaanachtige vrucht met zacht, zoet vruchtvlees. Wordt vooral in Italië, Argentinië en Chili veel gekweekt. Behoort tot de grote peren.

• Author

Danke voor de informatie.

Heeft er nog iemand tips voor het maken van een dubbele U leivorm?