Riverdale27 Posted April 19, 2014 Posted April 19, 2014 Dag iedereen, Al mijn paprika plantjes hebben vreemde stipjes op hun blad. Het lijkt wel wat op herpes Buiten de stippen lijkt het allemaal OK te verlopen. Iemand een idee? Kan het kwaad? Het zijn geen beestjes (denk ik) want ik kan ze er niet zomaar vanaf halen. Quote
weknow Posted April 19, 2014 Posted April 19, 2014 Zie ik daar kleine groene luizen??? Aan de bovenkant langs de hoofdnerf..... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Itoero Posted April 19, 2014 Posted April 19, 2014 Misschien is het valse meeldauw.Dat geeft witte poederachtige vlekken aan de onderkant van het blad.Het kan ontstaan in vochtige omstandigheden. Als het dat is, moet je het aangetaste blad verwijderen en met een fungicide spuiten.En het plantje zo droog mogelijk houden. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Riverdale27 Posted April 19, 2014 Author Posted April 19, 2014 Valse meeldouw zou straf zijn... Die plantjes staan zo droog als maar kan (behalve de grond, die vochtig maar niet nat blijft). Luizen zie ik zelf nergens zitten als ik beter kijk. Quote
Riverdale27 Posted April 19, 2014 Author Posted April 19, 2014 Nog even meegeven: deze staan bij de pepers/tomaten en die hebben niks. Quote
Erny Posted April 19, 2014 Posted April 19, 2014 Zou het iets met voeding te maken kunnen hebben?Misschien de vraag even op een peperforum stellen? Daar zitten veel experts... http://www.chillipeper.nl/forum/index.php Quote
Vierkantemoestuin Posted April 19, 2014 Posted April 19, 2014 Het is wat Erny al zei, een overschot aan voeding die door het blad als het ware wordt uitgescheiden, ik heb het elk jaar op zo'n beetje al mijn pepers en paprika's. Niets aan de hand. Quote Volg de vierkantemoestuin op: https://www.facebook.com/4kantemoestuin
Stan Posted April 19, 2014 Posted April 19, 2014 Het heeft idd veel weg van uittreding van voedingzouten en dan kan je het beste de plant even spoelen met veel water (dompelen en na een paar dagen herhalen). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Riverdale27 Posted April 19, 2014 Author Posted April 19, 2014 Goh... super Ik dacht al dat het een probleem zou zijn Mag ik het ook gewoon zo laten? Quote
Stan Posted April 19, 2014 Posted April 19, 2014 Ja je mag/kan het zo laten maar, als je pech hebt krijg je wel iets achterstand in de groei(kan ook nog gebeuren als je wel zou uitspoelen hoor). Maar het is zeker geen ramp. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Recommended Posts