Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dag iedereen,

Al mijn paprika plantjes hebben vreemde stipjes op hun blad. Het lijkt wel wat op herpes Buiten de stippen lijkt het allemaal OK te verlopen.

Iemand een idee? Kan het kwaad? Het zijn geen beestjes (denk ik) want ik kan ze er niet zomaar vanaf halen.

paprika.jpg

Posted

Zie ik daar kleine groene luizen??? Aan de bovenkant langs de hoofdnerf.....

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Posted

Misschien is het valse meeldauw.

Dat geeft witte poederachtige vlekken aan de onderkant van het blad.

Het kan ontstaan in vochtige omstandigheden.

Als het dat is, moet je het aangetaste blad verwijderen en met een fungicide spuiten.

En het plantje zo droog mogelijk houden.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Posted

Valse meeldouw zou straf zijn... Die plantjes staan zo droog als maar kan (behalve de grond, die vochtig maar niet nat blijft). Luizen zie ik zelf nergens zitten als ik beter kijk.

Posted

Het heeft idd veel weg van uittreding van voedingzouten en dan kan je het beste de plant even spoelen met veel water (dompelen en na een paar dagen herhalen).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Posted

Ja je mag/kan het zo laten maar, als je pech hebt krijg je wel iets achterstand in de groei(kan ook nog gebeuren als je wel zou uitspoelen hoor). Maar het is zeker geen ramp.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl