goudroes Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Hallo allemaal.Ik heb net een cursus ecologisch tuinieren voor beginners gedaan van de organisatie www.velt.be Ik ben dan nu ook mijn kleine hoekje moestuin aan het herinrichten, zodat ik het overzichtelijker krijg voor de vruchtwisseling.Looppaden aan het aanleggen, zodat de bedden hoger liggen en ik aan de randen bv. aardbeiplantjes kan zetten.Foto´s heb ik nog niet.Vorig jaar lavameel erop gedaan, maar het is te vroeg om daar al wat van te kunnen merken. Ik ga weer eens even verder neuzen hier. groetjes Goudroes Quote Wij zijn een afhaalpunt van lavameel uit de Eifel.
Stan Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Welkom en vast een mooie oogst. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
goudroes Geplaatst: 22 april 2014 Auteur Geplaatst: 22 april 2014 Dank jullie wel. Quote Wij zijn een afhaalpunt van lavameel uit de Eifel.
geertlaurent Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Hey Goudroes, veel succes met het inrichten. Kijk zeker eens na welke planten elkaar stimuleren in de groei, altijd handig om dit op voorhand te weten voor je begint in te plan(t)en Quote
thea Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Goudroes we hebben een gezellige middag met de moestuin leden 4 mei.Misshien ook iets voor jouw? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
goudroes Geplaatst: 22 april 2014 Auteur Geplaatst: 22 april 2014 Bedankt voor jullie welkom. Dat gaat niet lukken Thea, dan hebben we een familieweekend op 4 mei. Bedankt voor de uitnodiging. @ Geertlaurent, dat wordt nog even puzzelen hoor, met de combinatie teelt. Gelukkig heb ik de bijbel van het ecologisch tuinieren bij de hand, dus ik kan een heel eind komen. Quote Wij zijn een afhaalpunt van lavameel uit de Eifel.
rinus55 Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Welkom Quote Chilibase.nl de grootste Chilipeper dBase van Nederland http://chilibase.nl Chilimagazine.nl Chilipeper Nieuws http://chilimagazine.nl
goudroes Geplaatst: 23 april 2014 Auteur Geplaatst: 23 april 2014 Dank je wel Rinus. Quote Wij zijn een afhaalpunt van lavameel uit de Eifel.
goudroes Geplaatst: 27 april 2014 Auteur Geplaatst: 27 april 2014 Hier wat foto´s van mijn mini tuintje.De eerste foto, in het midden heb ik een pompen gezet met rondom wat dille zaadjes. Het leek me wel handig dat het rondje in het midden wat hoger staat, zodat de vruchten naar beneden kunnen hangen. Ik heb nog 1 bed met aardbeien staan en langs bijna alle randen heb ik jonge aardbeien gezet. Achterin de hoek staan een aantal frambozen. De 2e foto staat het kweekkasje, er staan 2 vergeten aardappels onder en verder niets, staat alleen de aarde op te warmen. Op de hoek rechts een pol met brandnetel. Quote Wij zijn een afhaalpunt van lavameel uit de Eifel.
impy101 Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Nouja... Mini... Is groot genoeg om behoorlijk wat groente te kunnen kweken... Quote
goudroes Geplaatst: 27 april 2014 Auteur Geplaatst: 27 april 2014 In totaal heb ik 20 m2 tot mijn beschikking. Dus een bed met aardappelen bestaat uit 5 aardappelen haha. In totaal zo´n 10 vakken, maar daar staan ook al vaste kruiden in, zoals tijm, munt, salie, bieslook, lavas, kruisbessen en citroenmelisse. Quote Wij zijn een afhaalpunt van lavameel uit de Eifel.
goudroes Geplaatst: 29 april 2014 Auteur Geplaatst: 29 april 2014 Dank je wel Bit. Quote Wij zijn een afhaalpunt van lavameel uit de Eifel.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.