Dabar Posted April 28, 2014 Posted April 28, 2014 Hellup er hangt iets vreemds in de pruimenboom van mijn zus! Een groot groen ding. Wie kan haar helpen? Wat is het? Wie weet het? Quote
Bit Posted April 28, 2014 Posted April 28, 2014 Dat ziet er wel raar uit ja. Nog nooit opgemerkt. Dus ik doe een gok.Ik denk aan steenvruchten. De oude pruimen van vorig jaar. Normaal zijn dat verdroogde diep gerimpelde zwarte overblijfselen van vruchten van het vorige jaar die niet afvielen.Nu, met dit rare afgelopen seizoen ( erg nat najaar ) en totaal wegvallen van een winter, is dat blijven "doorgroeien" ?Ziet er wel erg raar uit. Ik dacht eigenlijk eerst aan een 1 april grap, maar dat is al geweest Quote
Frans Posted April 28, 2014 Posted April 28, 2014 Het is een aantasting met de wat vreemde naam hongerpruim .Door een parasitaire schimmel ontstaan misvormde vruchtjes die je het best kunt verwijderen en vernietigen omdat anders de aantasting ieder jaar groter wordt. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Dabar Posted April 28, 2014 Author Posted April 28, 2014 Dankjullie wel voor het antwoord op dit mysterie! Ik ga het doorgeven. ... Quote
weknow Posted April 28, 2014 Posted April 28, 2014 Ha Frans...weer wat nieuws opgestoken...dank voor de uitleg! Hier nog een linkje naar wat meer informatie:http://www.natuurbericht.be/?id=8459 Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Recommended Posts