Nasuada Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Hoe kan dat dat steeds mijn kruiden (basilicum plantjes)uit de supermarkt luizen krijgen is dat toeval offfff???? Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Bit Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Toeval ja en nee. Luizen houden van lekker warme condities en stilstaande lucht. Supermarkt dus. Niks mis mee hoor. ( verder niks gezegd natuurlijk over de mogelijke andere nadelen van supermarkt-plantjes ) Quote
dennislp Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Zwakkere plantjes zijn vaak gevoeliger voor ziektes en plagen.. En supermarkt plantjes zijn denk ik over het algemeen zwakker. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Nasuada Geplaatst: 29 april 2014 Auteur Geplaatst: 29 april 2014 Ik dacht ik "fleur"mijn kas alvast op met deze potjes (tot mijn zaden echt stoere meiden worden)maar volgens mij kan ik dat beter niet doen. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
impy101 Geplaatst: 30 april 2014 Geplaatst: 30 april 2014 Doe het niet. Zonde van je tijd en geld. Die kruidenplantjes van de supermarkten zijn volgespoten met hormonen en andere rotzooi om er voor te zorgen dat ze zo snel mogelijk groeien. In ruil daarvoor krijg je wel grote plantjes, maar het zijn zwakke en gevoele plantjes die waarschijnlijk toch zullen doodgaan als je ze verplant. Quote
geertlaurent Geplaatst: 30 april 2014 Geplaatst: 30 april 2014 Waarschijnlijk offtopic waarvoor mijn excuses: Als je ze gewoon uit het potje haalt en zo plant maken ze geen enkele kans. Als je de kruiden in stukken (ik doe er meestal 3 tot 4) uit elkaar trekt en dan uitplant halen ze het meestal wel. Volgens mij komt dat door de overdreven wortelvorming die geen kant meer op kan. Als je ze scheurt heb je meer planten en ze halen het wel. Luizen heb ik daar nog niet in gezien hier. Quote
Dakoina Geplaatst: 8 mei 2014 Geplaatst: 8 mei 2014 Ik krijg meestal luizen op de koriander plantjes van de supermarkt... Zelfs in de winter krijgen ze binnen bladluizen op de vensterbank, na een week. Quote Nieuw stukje grond, tijd om te bloggen! http://jansmoestuin.wordpress.com
S.J. Geplaatst: 10 mei 2014 Geplaatst: 10 mei 2014 Kennen jullie toevallig geen remedies tegen luizen? Ik heb op het internet al gelezen over het inwrijven van de plant met een water-zout mengsel (gaan ze dood van), of het besproeien van de planten met een zeepoplossing. Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 mei 2014 Geplaatst: 10 mei 2014 Hier hetzelfde probleem. Iemand wilde twee weken basilicum van de Lidl hier stallen in mijn kas. Binnen drie dagen zaten ze vol met luis en fruitvliegjes die begonnen al naarmijn pepers te trekken..Ik heb ze bepoederd met basaltmeel, en buiten gezet op de warmste plaats die ik heb..in een vensterbak.Ze zien maar te overleven Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
S.J. Geplaatst: 10 mei 2014 Geplaatst: 10 mei 2014 Zijn die kleine vliegjes fruitvliegjes? Ik dacht dat het een soort witte vlieg was. Vreselijk irritant die beestjes. Wat ook zou moeten helpen zijn zo van die gele vliegenvangers. Te koop als gele kartonnetjes met lijm op gesmeerd. Kan je ook zelf maken. Wel opvallend dat het vooral voorkomt bij supermarktplantjes. Ga ik in het vervolg toch ver van wegblijven. Quote
RobO Geplaatst: 10 mei 2014 Geplaatst: 10 mei 2014 ja die heten Horiver, geweldig spul, blijven na een jaar en koude winter gewoon plakken en de lijm loopt er niet af in de zomerwe hebben hier een insectenjaaroverzicht op de plaatjes Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.