Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb hier nog enkele zaden te ruil, bijna alle voorstellen zijn welkom. Woonplaats Hechtel/Belgisch Limburg afhalen mag maar versturen per post is voor mij ook geen probleem, zo lang ik maar iets in ruil krijg is het mij goed

- Toppen van gewone munt, bananen munt, aardbeienmunt

- Watermeloen, var. Green canonball

- Meloen, var. Galia Sankt Lauren.

# Verbeterd ras voor buitenteelt, een zeer zonnige plaats blijft echter noodzakelijk

- Meloen, var. Roomse Cantaloupe.

- Bonen, var. Witte droogbonen.

- Erwten, var. Lage Karina

- Paprika, var. Zoete rode punt paprika

# Eigen zaden, Lekkere paprika in de vorm van een peper, beperkt aantal zaadjes te ruil

- Palmkool, var. Nero di Toscane

# Gekochte zaden, maar ik ga er echt geen 100 zaaien dus er mag veel weg

- Veldsla

# Gekochte bio zaden

Ruilen doe ik zeer graag tegen sugar snaps, paarse/rode/gele wortelen, witte courgetten, of andere speciale groenten zaden (witte paprika, blauwe boontjes, zwarte pompoen, paarse bloemkool, gele kool, ...) maar andere/gewone dingen zijn ook goed. Het maakt niet zo veel uit

Liefst van al zaden, heel de moestuin staat nu al vol planten.

aangepast door Gast
Geplaatst:

De speciale muntstekken zijn voorlopig even op. Ik laat wel iets weten van zodra mijn plantjes opnieuw goed gegroeid en dus ook te toppen zijn.

Ik heb ook nog een 5 tal 2 jarige druivelaars in de aanbieding. Super lekkere kleine blauwe druif var. 'Saint-Laurent' wordt al decenia door mijn familie in open lucht geteeld en draagt toevallig onze familienaam

Geplaatst:

Wie nog druivelaars wil komen ophalen moet zich haasten, van de 10 mooie 2de-jaarstekken die ik had zijn er nu nog 3 over.

De St. Laurent geeft elegante en fruitige wijnen met intense aroma’s van bosbessen, pruimen en zwarte kersen. De druivenplanten lopen vroeg uit.
Geplaatst:

Hallo,

Kan je mij misschien vertellen hoe dat werkt met het vermeerderen van je munt?

Wat top je precies af?

Hoe groot?

Plant de het afgetopte zo in potgrond of haal je het door stekpoeder of laat je het eerst in het water staan?

Pak je oude of juist nieuwe takjes?

Sorry voor de vele vragen. Ik heb kleine plantjes aardbeienmunt,appel en bananenmunt.

Citroenmelisse, Marokkaanse munt wat tere kleine blaadjes zijn ipv die prachtige dikke grove bossen die je bij de Marokkaanse winkel haalt. Ben gek op die thee dus mag flink groeien.

Ik heb ze nu gezaaid hopen dat dat wel die grove munt is.

Als die planten wil ik vermeerderen als ze groot genoeg zijn.

Ben heel nieuwsgierig hoe jij dit doet!

Groetjes Nas

Geplaatst:

Top is gewoon een stuk tak van een centimeter of 5-8 rechtstreeks van de plant gesneden met een scherp mes. Daarna steek je dat een dag in water (moet niet) en daarna in zeer vochtige potgrond. Je kan ze ook (achter een raam met glasgordijn) 2 weken in water laten zodat ze wortels vormen en daarna kan je ze weer uitplanten. Onderste bladeren weghalen is een vereiste. Uiteraard kan het ook wel is misgaan.

De speciale muntstekken zijn voorlopig even op. Ik laat wel iets weten van zodra mijn plantjes opnieuw goed gegroeid en dus ook te toppen zijn.
Bananenmunt is terug beschikbaar voor de liefhebbers.

Ook zwarte tomaat (wilde tomaat, vergelijkbaar met bv. Olmeca/Kumato) zaad en Cantaloupe (meloen) zaden zijn terug beschikbaar.

aangepast door Gast
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Is een de druif ook op te sturen? Samen met een bananenmunt stek?

Als je een pb stuurt kan ik met je delen wat ik eventueel terug te ruilen heb.

Geplaatst:

De gewortelde druivelaars zijn momenteel allemaal bezet of al verzonden of veels te groot om nu te verzenden. Wat ik wel kan doen is zomerstekken voor je nemen (al lijkt even wachten op het hout van winterstekken mij mogelijk beter) en deze opsturen samen met de gevraagde munttoppen.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ook afrikaantjes Bolero trouwens. Heb wel interesse in de spaghettipompoen, coucourzelle en kumato (lees op internet dat die hybride niet voor particulieren verhandeld wordt??). Opsturen kan ook, heb toch nog zegel liggen. Laat maar weten hoe of wat!

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Leuk ruil voorstel Kumato's zijn inderdaad nogal moeilijk te verkrijgen., is eigenlijk een merknaam van de Olmeco tomaten. Maar er bestaan nog andere zwarte tomaten rassen uiteraard zoals Black Prince en Chereokee chocolat.

Ik stuur je zodadelijk een pb met mijn gegevens, voor het verdere verzendwerk

aangepast door Gast

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...