Geplaatst: 3 mei 201411 j Wel of geen verkiezingsuitslagen bekend op 22 mei? De keus is aan de burger zelf.  De EU verbiedt het Nederland om op 22 mei de uitslagen bekend te maken, Nederland moet wachten tot alle EU landen gestemd hebben (25 mei). Nu is er een gaatje in de wet die stemlokalen verplicht de uitslagen openbaar hardop voor te lezen. GeenStijl is met het initiatief gekomen om als burgers zijnde deze uitslagen aan te horen, centraal te verzamelen en bekend te maken. Soms is GeenStijl een wat kinderachtige blog, maar zelf vindt ik dit dan wel weer een sterke actie! Daarom dat ik het ook maar even deel.  Zie het artikel op GeenStijl.nl: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/05/stemmentellen_is_een_feestje.html Of de directe aanmeld pagina met verdere informatie: https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dElGaVRYYVNSeG00YmVyajJ1V2FRNEE6MA  Hoewel Nederland op donderdag 22 mei naar de stembus gaat voor de Europese verkiezingen, komt de uitslag pas op zondag 25 mei, tegen middernacht. De Europese Commissie heeft Nederland verboden de voorlopige uitslag eerder bekend te maken. Resumerend: Brussel verbiedt Nederland de verkiezingsuitslag snel te melden. “This will not stand“, dachten onze collega’s van het roze opinieweblog Geenstijl. De website roept op om zelf stemmen te gaan tellen en deze door te geven aan de redactie van Geenstijl. ThePostOnline ondersteunt de actie van Geenstijl, voor meer transparantie inzake de Europese verkiezingen. Lees meer op The Post Online > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 3 mei 201411 j wat maken die paar dagen extra wachten op de uitslag eigenlijk uit? in veel landen duurt het weken! voordat de uitslag bekend is.
Geplaatst: 4 mei 201411 j Uitslag maakt inderdaad geen bal uit volgens mij. Heb ook geen idee op wie ik moet stemmen....
Geplaatst: 5 mei 201411 j Ik ben overigens voorstander van Europese samenwerkingen met andere landen, maar ik vind dat de EU de laatste tijd wel erg doordraaft met hun eisen en ideeën.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.