Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (â‹®) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wel of geen verkiezingsuitslagen?

Featured Replies

Geplaatst:

Wel of geen verkiezingsuitslagen bekend op 22 mei? De keus is aan de burger zelf.

De EU verbiedt het Nederland om op 22 mei de uitslagen bekend te maken, Nederland moet wachten tot alle EU landen gestemd hebben (25 mei). Nu is er een gaatje in de wet die stemlokalen verplicht de uitslagen openbaar hardop voor te lezen. GeenStijl is met het initiatief gekomen om als burgers zijnde deze uitslagen aan te horen, centraal te verzamelen en bekend te maken. Soms is GeenStijl een wat kinderachtige blog, maar zelf vindt ik dit dan wel weer een sterke actie! Daarom dat ik het ook maar even deel.

Zie het artikel op GeenStijl.nl: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/05/stemmentellen_is_een_feestje.html

Of de directe aanmeld pagina met verdere informatie: https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dElGaVRYYVNSeG00YmVyajJ1V2FRNEE6MA

Hoewel Nederland op donderdag 22 mei naar de stembus gaat voor de Europese verkiezingen, komt de uitslag pas op zondag 25 mei, tegen middernacht. De Europese Commissie heeft Nederland verboden de voorlopige uitslag eerder bekend te maken. Resumerend: Brussel verbiedt Nederland de verkiezingsuitslag snel te melden.

“This will not stand“, dachten onze collega’s van het roze opinieweblog Geenstijl. De website roept op om zelf stemmen te gaan tellen en deze door te geven aan de redactie van Geenstijl.

ThePostOnline ondersteunt de actie van Geenstijl, voor meer transparantie inzake de Europese verkiezingen.

Lees meer op The Post Online

Geplaatst:

wat maken die paar dagen extra wachten op de uitslag eigenlijk uit?

in veel landen duurt het weken! voordat de uitslag bekend is.

Geplaatst:

Ik snap het probleem ook niet zo?

Geplaatst:

trouwens, wat maakt die uitslag uberhaupt uit...

Geplaatst:

Uitslag maakt inderdaad geen bal uit volgens mij. Heb ook geen idee op wie ik moet stemmen....

Geplaatst:

Ik ben overigens voorstander van Europese samenwerkingen met andere landen, maar ik vind dat de EU de laatste tijd wel erg doordraaft met hun eisen en ideeën.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.