SaskiaV Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Mijn hele muntplant ziet er zo uit terwijl hij het eerst heel goed deed. Kan iemand mij vertellen wat het is? Misschien iets heel voor de hand liggends, maar voor mij als leek in elk geval niet...Ik kon ook zo gauw geen vergelijkend iets vinden op internet.Een foto van een van de wortels. Quote
SaskiaV Geplaatst: 4 mei 2014 Auteur Geplaatst: 4 mei 2014 Dank je Lola voor je reactie. Roest? Het zit niet op het blad. Alleen op de steeltjes. Op de blaadjes hier en daar een zwarte vlek. Quote
Bit Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Misschien dat ik je vraag verkeerd begrijp hoor Maar bedoel je de donkerroze steel-delen met die "verkurkende " stippels / stoppels ? Wanneer je dat bedoeld, is dat echt volstrekt normaal. Meerdere muntsoortjes hebben dat , doen dat zo, groeien zo. Vooral bij delen in het donker / dicht tegen de grond aan. Ze vormen daar makkelijk wortels ook ( dat doet munt overal wel op de steel, maar voorál daar. De stelen zijn daar ook wat dikker en stugger, ze "barsten"daar als het ware van de energie / groeikracht. Eigenlijk zie ik niets zieks of abnormaals. Quote
SaskiaV Geplaatst: 4 mei 2014 Auteur Geplaatst: 4 mei 2014 Och Here! Ik heb ze uit mijn kruidenbak gehaald omdat ik dacht dat het een ziekte/schimmel/luis was......... wat moet ik toch nog veel leren Quote
Lola Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Oh die van mij had dat ook, maar inderdaad ook op de stelen en het blad. Dacht dat die oranje stippels er ook bij hoorden. Mijn andere munt heeft dat niet. Quote
geertlaurent Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Och Here! Ik heb ze uit mijn kruidenbak gehaald omdat ik dacht dat het een ziekte/schimmel/luis was......... wat moet ik toch nog veel leren Haha grappig, ik heb zaterdag net hetzelfde gedaan had hier identiek datzelfde op 1 muntplantje, ook ik had hem weggegooid. Quote
Riverdale27 Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 Munt groeit toch als een zot... gewoon nieuw plantjes en het komt wel goed Quote
SaskiaV Geplaatst: 16 mei 2014 Auteur Geplaatst: 16 mei 2014 Och Here! Ik heb ze uit mijn kruidenbak gehaald omdat ik dacht dat het een ziekte/schimmel/luis was......... wat moet ik toch nog veel leren Haha grappig, ik heb zaterdag net hetzelfde gedaan had hier identiek datzelfde op 1 muntplantje, ook ik had hem weggegooid. Gelukkig niet de enige leek Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.