Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn hele muntplant ziet er zo uit terwijl hij het eerst heel goed deed. Kan iemand mij vertellen wat het is? Misschien iets heel voor de hand liggends, maar voor mij als leek in elk geval niet...

Ik kon ook zo gauw geen vergelijkend iets vinden op internet.image86441399196317.jpg

Een foto van een van de wortels.

Geplaatst:

Dank je Lola voor je reactie. Roest? Het zit niet op het blad. Alleen op de steeltjes. Op de blaadjes hier en daar een zwarte vlek.

Geplaatst:

Misschien dat ik je vraag verkeerd begrijp hoor Maar bedoel je de donkerroze steel-delen met die "verkurkende " stippels / stoppels ?

Wanneer je dat bedoeld, is dat echt volstrekt normaal. Meerdere muntsoortjes hebben dat , doen dat zo, groeien zo. Vooral bij delen in het donker / dicht tegen de grond aan. Ze vormen daar makkelijk wortels ook ( dat doet munt overal wel op de steel, maar voorál daar. De stelen zijn daar ook wat dikker en stugger, ze "barsten"daar als het ware van de energie / groeikracht.

Eigenlijk zie ik niets zieks of abnormaals.

Geplaatst:

Och Here! Ik heb ze uit mijn kruidenbak gehaald omdat ik dacht dat het een ziekte/schimmel/luis was......... wat moet ik toch nog veel leren

Geplaatst:

Oh die van mij had dat ook, maar inderdaad ook op de stelen en het blad. Dacht dat die oranje stippels er ook bij hoorden. Mijn andere munt heeft dat niet.

Geplaatst:
Och Here! Ik heb ze uit mijn kruidenbak gehaald omdat ik dacht dat het een ziekte/schimmel/luis was......... wat moet ik toch nog veel leren

Haha grappig, ik heb zaterdag net hetzelfde gedaan had hier identiek datzelfde op 1 muntplantje, ook ik had hem weggegooid.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Haha grappig, ik heb zaterdag net hetzelfde gedaan had hier identiek datzelfde op 1 muntplantje, ook ik had hem weggegooid.

Gelukkig niet de enige leek

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...