Itoero Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 (aangepast) Ik heb 2 struiktomaten, de Castle Rock en de Ace 55 VF.Ze worden allebei ongeveer 90 tot 100cm, met vruchten van 200-300 gram.Hoe ondersteun ik dergelijke planten?Ze staan in m'n tuin, dus opbinden met touw is moeilijk. 4 mei 2014 aangepast door Gast Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Piroska Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 wij slaan (acacia-)palen naast de tomaten in de tuin, 1 hoge paal per plant, en binden dan touw aan de stevige oksels van de plant die we dan weer aan de top van de paal vastbinden. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Jorg Geplaatst: 5 mei 2014 Geplaatst: 5 mei 2014 Bij struiktomaten kan je ook aan een kooi van (groen)gaas denken als oplossing. Wij doen het zoals piroska, een stok in de grond en de vele uitgegroeide okselschuiten met touw opbinden. Quote
Itoero Geplaatst: 6 mei 2014 Auteur Geplaatst: 6 mei 2014 Ze staan in vierkante potten, ik kan eventueel een stok zetten in elke hoek en daar dan touwtjes tussen binden ter ondersteuning.Dan heb je het effect van een kooi.Het lijkt me moeilijk om ze op te binden aan een stok, vermits ze in potten staan. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Aardpeer Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 Je kunt de stok ook naast de pot in de grond slaan.Of de pot verplaatsen naar een plek waar je wel een klimtouw kunt vastknopen.b.v. Onder een pergola of onder een afdak. Quote
Caatjeh Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 En hoe doen jullie het met struiktomaten die 30-60 cm hoog worden (tiny tim, Ida gold, minibel)? Quote
henkg Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 Als je een niet te dunne houten stok (bezemsteel?) of paaltje gebruikt, dan kun je daar vooraf een aantal krammen in slaan, op verschillende hoogte. Dat geeft voldoende aanknopingspunten voor bindtouw.Krammen: Bij lage struiktomaatjes in een bak voldoet misschien een korte bamboestok, als die diep, dus stevig genoeg in de bak geplaatst kan worden. In alle gevallen: in het begin van de teelt is je enige zorg het voorkomen van knakken door harde wind. Later ook het ineen zijgen van de planten door het gewicht van de vruchten. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.