Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb 2 struiktomaten, de Castle Rock en de Ace 55 VF.

Ze worden allebei ongeveer 90 tot 100cm, met vruchten van 200-300 gram.

Hoe ondersteun ik dergelijke planten?

Ze staan in m'n tuin, dus opbinden met touw is moeilijk.

aangepast door Gast

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Bij struiktomaten kan je ook aan een kooi van (groen)gaas denken als oplossing. Wij doen het zoals piroska, een stok in de grond en de vele uitgegroeide okselschuiten met touw opbinden.

Geplaatst:

Ze staan in vierkante potten, ik kan eventueel een stok zetten in elke hoek en daar dan touwtjes tussen binden ter ondersteuning.

Dan heb je het effect van een kooi.

Het lijkt me moeilijk om ze op te binden aan een stok, vermits ze in potten staan.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Je kunt de stok ook naast de pot in de grond slaan.

Of de pot verplaatsen naar een plek waar je wel een klimtouw kunt vastknopen.b.v. Onder een pergola of onder een afdak.

Geplaatst:

Als je een niet te dunne houten stok (bezemsteel?) of paaltje gebruikt, dan kun je daar vooraf een aantal krammen in slaan, op verschillende hoogte. Dat geeft voldoende aanknopingspunten voor bindtouw.

Krammen: 250px-Krampen40271399458519.jpg

Bij lage struiktomaatjes in een bak voldoet misschien een korte bamboestok, als die diep, dus stevig genoeg in de bak geplaatst kan worden.

In alle gevallen: in het begin van de teelt is je enige zorg het voorkomen van knakken door harde wind. Later ook het ineen zijgen van de planten door het gewicht van de vruchten.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...