Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op mijn clematis zitten allemaal gekke bolletjes die beige-gelig van kleur zijn met zwarte streepjes. De clematis zit helemaal onder en om een plaag te voorkomen hoop ik voor ze uitkomen te weten wat ik moet doen.

Wat is het?

Wat kan ik eraan doen?

larven-clematis19501399282241.jpg

Geplaatst:

áls het schildluis is ( zijn er zulke grote dikke schildluizen ? ( Ik weet het echt niet )) , dan helpt Spruzit of de zelfgemaakte spruzit niet. Daar zijn het schildluizen voor. Die zijn, zeg maar , gewapend.

Ik zou het niet weten. Dit op een Clematis of op iets anders nog nooit gezien zo.

Kan best hoor, dat dat schildluis is.

Geplaatst:

Schildluis denk ik toch... Gewoon er af wrijven... Gaat makkelijk.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

De grootte is ongeveer 3 mm per 'bolletje'. Het zit heel erg goed vast.

Ik kwam zelf tot de dopluis maar kan geen goede bestrijdingsmethode vinden. Wie o wie?

Geplaatst:

Als het schildluis is dan kunt ge ze het best doodknijpen.

Is wel een heel werkje en het beste handschoenen dragen.

Na een week terug goed kijken en eventueel uitgekomen eitjes ook doodknijpen.

Daar raakt ge moeilijk van af weet ik uit ondervinding.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ik las ergens op het wereldwijde web dat dopluizen dood gaan van o.a. alcohol. Dus ik dacht, ik neem een bakje spiritus en een doekje en stip er eens een aantal aan. In eerste instantie bleef alles stevig vastgekleefd zitten.

Na een paar minuten ging ik weer met het spiritusdoekje over de luizen heen en ze lieten zowaar los en werden een soort mousse op het doekje. Ik ga alle takken eerst handmatig langs en spray vervolgens de clematis stevig in met spiritus. Hopelijk is dit de oplossing en heeft mijn clematis er niet al teveel last van.

Wordt vervolgd!

Geplaatst:

Ik heb op een kamperfoelie wolluis gevonden en toch maar gif gekocht . Ik ga er met beleid mee om, maar een plant laten sneuvelen vind ik het niet waard als ik alles biologisch wil doen. Het ene middel is van ecostyle en het andere van bayer. Die van bayer is heftig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...