gonzos18 Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 ... want ik heb geen moestuin. Ik ben moeder van een 11-jarige dochter die graag wat wilde zaaien dit jaar. Jaren geleden ook al eens gedaan, maar de grond in onze achtertuin was waardeloos dus die tuin is weg en die hebben we toen betegeld. Dus dochterlief kreeg voor haar verjaardag afgelopen maart een foliekas van de Lidl. En daar zijn we heel druk mee, want we vinden het superleuk. Dus er gaan steeds meer in potten. We hebben komkommer gezaaid en tomaten, dat zijn nu kleine zaailingen. We hebben paprikaplanten, courgetteplant, sla, aardbeien en nu wil ik een paar potten met bonen gaan doen. Ik ben op dit forum terechtgekomen omdat ik niks weet van zaaien en dergelijken en ik heb al heel veel aan dit forum gehad, waarvoor dank! Dus ik dacht: laat ik me ook maar eens voorstellen. Maar ik heb dus geen moestuin. Ik rommel een beetje met potten en een foliekas, ben na twee maanden super enthousiast dus ga nog paar dingen uitproberen maar niet te veel (want 3,5 weken vakantie in juli en ik wil de oppas niet met veel werk opzadelen) en komende winter ga ik dan een plan maken voor een pottentuin in 2015. Ik zal een foto plaatsen zodat jullie zien hoe klein het allemaal is. Maar aan de andere kant, het gaat om het plezier toch? Fijn dat dit forum er is!Groeten,Gonzo 1 Quote
Salamandertje Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 Leuk dat je dat samen met je kinderen doet! Veel plezier. Quote Bzzzz...
Wim54 Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 Welkom, je hoeft geen grote moestuin te hebben, ook in potten kun je moestuinieren Het gaat om de hobby en het bezig zijn met plantjes, vooral voor je dochtertje is het mooi om te leren hoe alles groeit, je hebt ook wel kleine snackkomkommertjes die het in potten prima doen.Succes! Quote
Jenneke Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 Juist leuk toch Ik heb 2 van die Vierkante Moestuinbakken, en heel veel potten en een paar Actionwasmanden, ook ik ben dolblij met m'n Lidl-kasje. Kijk wel uit want voor je het weet is het een verslaving, bij mij komen er ieder jaar meer potten en bakken bij Heel veel plezier en gewoon lekker experimenteren Quote
geertlaurent Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 Een tuin in potten is ook een tuin Veel plezier. Quote
Stan Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 Welkom en voor je het weet is het niet meer hier en daar een pot maar, hier en daar een tegel. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Lynn Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 Welkom en je kunt heel goed in potten, flexibele manden of zakken van groeidoek tuinieren! Veel succes en plezier gewenst! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com
perk Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 wij hebben dezelfde kas... toch best leuk? Hier staat ie ook al vol met potten. Patrick Quote
Jane Doe Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 Welkom, leuk dat je toch durft aan te melden. Het gaat niet om de maat of hoeveelheid, klein maar fijn is ook goed. Plezier met tuinieren en dat delen met anderen liefhebbers, dat kan mooi op dit gezellige forum. Quote
gonzos18 Geplaatst: 7 mei 2014 Auteur Geplaatst: 7 mei 2014 Wat een warm welkom, dank jullie wel!En ja, het zal wel erger worden. Moeder van school kwam einde middag met stekjes van haar framboos en een groter tomatenplantje dus die staan nu ook weer in potten En nog een paar mensen met het Lidl kasje! Dit jaar voor het eerst of al langer? Want dan heb ik gelijk vragen...Ik wil de potten met komkommer en tomaten hierin zetten en in de zomer de deur steeds open laten. Gaat dat goed? Of wordt het dan te warm?Nogmaals dank! Quote
perk Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 We hebben ze ook maar pas, en ook geen ervaring ermee (of met moestuinen zelf) Het is er heel snel warm in, dus in de morgen zetten we ze meestal open en tegen de avond dicht. Patrick Quote
Jenneke Geplaatst: 8 mei 2014 Geplaatst: 8 mei 2014 Ik heb het Lidl-kasje dit jaar ook voor het eerst en ben dus ook nog volop aan het experimenteren. Nu staan bijna al mijn zaailingen er in, het grootste deel daarvan gaat binnenkort naar buiten. Het raampje achterin staat nu altijd open. Op warmere dagen gaat de deur ook open, maar vandaag is de deur dicht op een half uurtje na om even te luchten. Ik weet niet of ik het goed doe, ik doe het een beetje op gevoel. Mijn plan is om aan 1 zijkant de rekjes eraf te halen zodat 3 of 4 tomatenplanten en/of 1 of 2 komkommerplanten van de grond tot het dak kunnen groeien, ook hoop ik een action wasmand met een paar okraplanten erin te zetten. Aan de andere kant laat ik rekjes zitten en daar komen dan een paar paprika-, aubergine-en peperplantjes. Geen idee nog hoeveel ik er in kwijt kan want dat hangt natuurlijk ook af van de grootte van m'n planten. Afijn ik zal er wel veel te veel in gaan proppen waarschijnlijk Maar ik ben wel superblij met dat ding hoor. Voor 50 Euro heb ik er toch al een hoop plezier van, al droom ik natuurlijk stiekum wel van een iets grotere glazen kas maar dan moet toch echt eerst het schip met geld komen Quote
Bit Geplaatst: 8 mei 2014 Geplaatst: 8 mei 2014 Helemaal en alléén voor het plezier Hier ook ... Welkom dus ! Quote
gonzos18 Geplaatst: 9 mei 2014 Auteur Geplaatst: 9 mei 2014 Dat is een goed idee Jenneke, om aan een kant de rekjes er straks af te halen. Denk dat ik dat ook ga doen. Doe jij ook alles in potten of ook in de grond? Ik lucht het kasje alleen wel langer dan jij doet. Vandaag (wat een snertweer) heb ik na een paar uur dicht gedaan maar afgelopen week heb ik 'm eigenlijk de hele dag open gehad. Op dagen dat ik niet thuis werk moet ik 's ochtends een keuze maken... Afgelopen dinsdag heeft dochterlief de kas om 15 uur dicht gedaan omdat het toen begon te regenen.Ik heb een thermometer hangen in de kas en als de zon niet schijnt is het net zo warm in de kas als er buiten dus dan zet ik de boel maar open. Geen idee hoe het eigenlijk moet, doe ook maar wat Ben benieuwd naar je ervaringen. Leuk als we een beetje blijven utiwisselen? Heb vandaag het boekje Moestuin in pot binnen gekregen, dus dat ga ik eens lezen. Quote
Jenneke Geplaatst: 9 mei 2014 Geplaatst: 9 mei 2014 Dat is een goed idee Jenneke, om aan een kant de rekjes er straks af te halen. Denk dat ik dat ook ga doen. Doe jij ook alles in potten of ook in de grond? Ik lucht het kasje alleen wel langer dan jij doet. Vandaag (wat een snertweer) heb ik na een paar uur dicht gedaan maar afgelopen week heb ik 'm eigenlijk de hele dag open gehad. Op dagen dat ik niet thuis werk moet ik 's ochtends een keuze maken... Afgelopen dinsdag heeft dochterlief de kas om 15 uur dicht gedaan omdat het toen begon te regenen.Ik heb een thermometer hangen in de kas en als de zon niet schijnt is het net zo warm in de kas als er buiten dus dan zet ik de boel maar open. Geen idee hoe het eigenlijk moet, doe ook maar wat Ben benieuwd naar je ervaringen. Leuk als we een beetje blijven utiwisselen? Heb vandaag het boekje Moestuin in pot binnen gekregen, dus dat ga ik eens lezen. Ik heb 2 Makkelijke Moestuinbakken, maar verder gaat alles in potten en Action-wasmanden, zoals de tomaten, paprika's, aubergine, artisjokken, courgettes, zelfs de suikermais zet ik met 5 stuks in een wasmand. Ook de tuinbonen, peultjes, snijbonen en slabonen gaan in wasmanden of hele grote potten. Er gaat hier dus niets in de volle grond. Tot nu toe komt er ieder jaar meer bij, zal er waarschijnlijk van de zomer wel een beetje spijt van krijgen, want vorig jaar sjouwde ik me al een ongeluk aan alle gieters met water Wat er in de Makkelijke Moestuinbakken komt moet ik eigenlijk nog een beetje beslissen; in ieder geval raapsteeltjes, diverse soorten sla en radijs, een paar komkommerplanten, palmkool, turkse spinazie, bleekselderij, 1 bloemkool, 1 of 2 spruitenplanten, diverse soorten snijbiet, koolrabi (witte en paarse), knolvenkel, bladkool red russian, paksoy, Parijse worteltjes en nog zo het één en ander waar ik nu even niet meer op kan komen Ik ben 2 jaar geleden begonnen met 1 Makkelijke Moestuinbak. Vorig jaar een tweede bak gekocht en heel veel potten. De suikermais was toen een heel geslaagd experiment waar ik nog steeds een beetje trots op ben Ondanks dat ik ze pas eind mei gezaaid had toch een stuk of 7 kolven kunnen oogsten Ik vind het ook wel leuk om ervaringen uit te wisselen Ik ben wel iemand die het graag simpel houdt. IK verdiep me bijvoorbeeld niet in welk voedingsstofje iedere plant nodig heeft. Ik gebruik een algemene biologische mestkorrel en compost (gekochtte) en dat moet maar voldoende zijn voorlopig. Al moet ik toegeven dat ik wel net een speciale vloeibare biologische tomatenmest gekocht heb . Dus wie weet wat ik ooit nog ga doen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 mei 2014 Geplaatst: 10 mei 2014 welkom hier Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
rinus55 Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 Welkom Quote Chilibase.nl de grootste Chilipeper dBase van Nederland http://chilibase.nl Chilimagazine.nl Chilipeper Nieuws http://chilimagazine.nl
Jorieke123 Geplaatst: 19 mei 2014 Geplaatst: 19 mei 2014 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.