Jump to content

Jalpeno plantjes gezocht

Recommended Posts

Hallo,

Ik was dit jaar al laat met zaaien, maar nu komen mijn jalpeno (early; niet dus ) zaadjes ook nog eens niet op. Is er iemand met een overschot aan plantjes in de buurt van Best of Breda? Kopen of ruilen tegen iets anders.

Als je nog zaden hebt en geen reactie's krijgt kan je nog een poging doen het zijn annuums en het is zeker laat maar je kan ze dan altijd naar binnen halen en binnen door telen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Ik had er een stuk of 6 gezaaid, uiteindelijk is er maar 1 bruikbaar voor mij

Het duurt echt wel lang vooraleer ze uitkomen merk ik. Het ene plantje dat het gehaald heeft doet het echter wel uitstekend.

Stan wat betekent dit, dat een jalapeno een annuum is?

I love the smell of potgrond in the morning...

Blog: blog/Jan+L[/color]

Je hebt verschillende soorten Capsicum van annuum(eenjarig(enkel zijn ze niet echt eenjarig),chinense, frutescens en pubescens. Dus Jalapeno is Capsicum annuum Jalapeno en de madame J is een chinense( ook wel geschreven als sinense) en dus Capsicum chinense madame Jeanette . En de Annuum soorten groeien het snelste dus van daar dat ik zeg annuum kan nog net aan.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Stan bedankt, dat geeft me weer hoop.

Kan het dus zijn dat de capsicum baccatum peppadew er al dik opstaan, en de annuum jalapeno's veel later komen?

Ik heb mijn laaste 3 zaadjes ook nog gezaaid, en daarbij uit de zak gesneden jalapeno's uit mijn vriezer ook nog wat zaadjes gehaald, en die ook gezaaid. Heb nu een wijnkistje waar een klein lampje in hangt, temperatuur op 24 graden constant. Ik zie het maar als een experiment.

Ik tuinier gelukkig 700km zuidwaarts van hier, en wij hebben daar altijd een goede nazomer. Ik zal nog laten weten of het lukt.

Erny,

Nee hoor, die waren te laat geoogst en mooi rood geworden, dus die zaden waren wel rijp. De vraag is nu dus of ze de vriezer overleefd hebben.

Zoop,

Zwijndrecht is voor mij wel echt te ver, anders had ik een tomaat 'voyage''voor je in de aanbieding.

Dat van de vriezer ? ik geef je geen garantie. Ik heb juist test gedaan om te kijken of je van pepers(niet schoongemaakte/van zaden ontdaan) uit de vriezer kan zaaien en moet je heel eerlijk zeggen dat het niet is gelukt.

Je kan de zaden prima in de vriezer doen maar, dan wel schoon en gedroogd.

• 3 months later...

Hier nog een update over het zaad uit de vriezer. Het heeft dus niet gekiemd, dus ik denk dat Stan gelijk heeft.

Ik heb op 6 juni (!) nogmaals gezaaid (nieuw zaad besteld). Deno methode en gewoon in een potje. Deno ging vanaf het begin af aan sneller, maar het verschil in planten is enorm. Zo groot dat ik het eigenlijk niet begrijp. Dat ga ik dus volgend jaar nog eens naast elkaar proberen.

De eerste pepertjes hangen er sinds 3 dagen in, dus ik hoop nog steeds op een kleine oogst.

Gelukkig oogst je Jalapeno groen.

• 2 weeks later...
  • 2 months later...