Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Ervaring nieuw zeelandse spinazie carla's bester?

Jane Doe

Recommended Posts

Even naar link gekeken van tv programma en mijn ervaringen zijn toch totaal anders .

Vroeger hadden mijn ouders deze ook ooit gezaaid het laatste dat ze tuinierden en daarna bleef het leeg liggen en de spinazie komt nog elk jaar terug. Maar wat zijn die plantjes klein in de uitzending door manier van oogsten . Ja ik zou verwachten dat zijn koude bak volledig zou volstaan allen al met spinazie aan het aantal planten dat er in staan . Bij plukgroenten laat je het hard toch staan ? Waarom dan niet van de takken van de spinazie ? Hier werden de grootte bladen geplukt en kopje met kleine blaadjes liet men staan en groeide zo voort enkel kopjes werden geplukt om struik binnen de perken te houden . Maar steeltjes werden hier niet mee bereid . Je heb er minder van nodig omdat de oogst meer gespreid is. Welke soort het was geen idee maar wou toch reactie plaatsen omdat deze nogal verschild tegenover wat in uitzending getoond word.

Dank voor je reactie, ben van plan een deel planten te oogsten en een deel te laten groeien. Van de laatste, de toppen en bladeren alleen te oogsten. Als vergelijk wat de plant en de oogst dan doen, denk dat hoe meer oogsten hoe meer uitlopen en vertakken?

• 5 months later...

Mijn Zeelandse spinazie heb ik in mei gezaaid en ik eet er nu nog steeds van. wat lekker is en makkelijk roerbakken met uitje en knoflook en met wat olijfolie. hier kun je ook wat Parmezaanse kaas over heen raspen. en dan wat aardappel of puree en een stukje vlees of ei