Wenwolf Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 vandaag eindelijk mijn bestelde Dahlia zaden binnen gekregen.Maar hoe kan ik ze nu het beste zaaien, buiten in de volle grond? of binnen voorzaaien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 ik zou ze voorzaaien in potgrond vanwege de slakken, die zijn dol op verse dahlia's Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Bij action kan je blokje zaaigrond kopen voor 0,69.Daar je zaden in zaaien en vochtig houden door er plastix op leggen of ook daar een kamerkasje kopen voor 2,99.Deze zaaigrond is heel luchtig de zaaidalia's komen met paar dagen al uit. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kroongj Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Ik heb mijn dahlia's al twee maanden geleden gezaaid. Het duurde even voor er gang in de groei kwam, maar sinds ze 3 weken geleden naar buiten zijn gegaan ging het sneller. Toen ik na de vakantie thuis kwam bloeiden ze al! Ik hou ze dit jaar in pot. Als er een beetje goede knolvorming is gaan ze volgend jaar in de tuin. Quote Groet, Geert-Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Heb ze ook 2 mnd geleden gezaaid,maar nog geen bloem 5 soorten Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kikie Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Ik heb vorig jaar voor het eerst dahlia's gezaaid: Bishop's children. Voorgezaaid in potjes en toen ze groot genoeg waren uitgeplant. Ze hebben allemaal uitbundig gebloeid vorig jaar. En het zijn al grote knollen dit jaar. Dus hier is het prima meegevallen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts