Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mmmargots Moesbalkon


mmmargot

Aanbevolen berichten

Nu dan ook mijn eigen topic!

 

2e2qb89.jpg

Links radijs, midden rucola, rechts Parijse worteltjes (later gezaaid).

 

o5ngjm.jpg

Op de voorgrond appelboompje Sunlight, daarachter bakken met Rozemarijn Lavandula (kan hier op internet niets over vinden, maar ruikt erg lekker), daarachter Jonckheer van Tets.

 

ina5cl.jpg

Jonckheer van Tets.

 

dwqrd2.jpg

Bak met Sunlight en kruiden. Nu staat er selderij, basilicum en bieslook in, en iets waarvan ik dacht dat het kamille was plaatjes van kamille zien er anders uit, dus ik weet het niet. Er komt nog meer in, zoals peterselie. Rechts staan nog wat bosaardbeitjes. Ik heb nog meer bosaardbeien, maar die staan niet op de foto.

 

2i9qj2s.jpg

Appelboompje Goldlane. In deze bak heb ik bloemen gezaaid.

 

eh0vfb.jpg

Amandelboom in bloesem.

 

10ctb2o.jpg

Vijg Brown Turkey.

 

4jt9px.jpg

De kraamkamer.

 

Verder staan er nog een voorjaarsbloeiers en sierplanten, maar daar zijn jullie misschien niet in geinteresseerd

Dit weekend krijg ik nog wat kruidenstekjes en een cherrytomaatstekje.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lavandula is de latijnse naam van lavendel.

ik vindt je vijg heel ongewoon brown turkey heeft niet zulk blad volgens mij is dat wat anders, is dat wel een vijg ik kan de takken slecht zien op de foto.

 

hier zie je vb van een vijgen blad http://mijntuin.s3.amazonaws.com/plants/1153.jpg

 

 

Het lijkt mij een hazelnoot en de pot erachter op de foto met de dikkere stam zonderblad lijkt meer een vijg.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lavandula is de latijnse naam van lavendel.

ik vindt je vijg heel ongewoon brown turkey heeft niet zulk blad volgens mij is dat wat anders, is dat wel een vijg ik kan de takken slecht zien op de foto.

 

hier zie je vb van een vijgen blad http://mijntuin.s3.amazonaws.com/plants/1153.jpg

 

 

Het lijkt mij een hazelnoot en de pot erachter op de foto met de dikkere stam zonderblad lijkt meer een vijg.

Ik heb het gekocht als een vijg We zullen zien wat het wordt. Op het kaartje staat dat het een Brown Turkey is!

 

De pot erachter is de amandel die je op de andere foto ziet. Die heeft sowieso geen vijgenbladeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Nieuwe foto's! Excuus voor de slechte kwaliteit.

 

2mcyfmb.jpg

Yes, de eerste oogst van het seizoen!

 

ta3t6g.jpg

Amandelboom, vijgenboompje, lavendel 2x, pot met tomaat, kist met tomaten en courgette, schaal met pluksla en aardbeien die nog op een pot wachten.

 

4j2jr5.jpg

Amandel en vijg. Hans, geloof je nu wel dat het een vijg is?

 

25f7zh3.jpg

Tomaat. Weet niet wat voor soort, want gekregen.

 

ojfj2x.jpg

Links twee cherrytomaatjes, rechts courgette. Rond de courgette ook nog radijs gezaaid, maar dat is nog niet opgekomen.

 

2eaq90m.jpg

Op de voorgrond een schaal met diverse soorten munt. Ergens staat ook nog een schaal met bosaardbeien. Verder de kruidenbak met appelboom, wat lavendelrozemarijn en op de achtergrond de rode bessen.

 

10qfp8w.jpg

De rode bessen, die nu ook echt rood worden.

 

alj3ft.jpg

Close-up van de kruidenbak met daarin o.a. selderij, bieslook en basilicum en natuurlijk het appelboompje. Op de achtergrond lavendelrozemarijn en rode bessen.

 

Aan de andere kant van het terras staat nog een boel, maar die foto's waren te onduidelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker groen daar op het balkon Margot!

 

4j2jr5.jpg

Amandel en vijg. Hans, geloof je nu wel dat het een vijg is?

 

Alhoewel ik Hans niet ben en ik ook de brown turkey niet persoonlijk ken, vind ik ook dat je vijgenblad er vreemd uitziet voor een vijgenblad Hieronder mijn piepjonge Violettes de solies, ik geloof dat de Brown Turkey iets afgeronder bladeren heeft maar toch wel die echte vijgenvorm.

119nh9j.jpg

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik geloof wel nu dat het een vijg is maar net wat Leslie zegt de brown turkey heeft heel mooi ingesneden blad met ronde punten, helemaal niet zoals die van jouw.

Ik weet niet welk soort je hebt maar goed elke vijg is leuk, dat vindt ik tenminste.

 

Leslie coole vijg heb je daar wil ik ooit een stekje van

Kun je in Frankrijk makkelijk aan meerdere soorten vijgen komen ? er zijn zulke mooie soorten maar in nederland helemaal niet makkelijk verkrijgbaar, ja brown turkey wel volop maar ander beetje betaalbaar is moeilijk.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.Leslie coole vijg heb je daar wil ik ooit een stekje van

Hans, het kind is net een paar maanden oud! Maar zodra het kan wil ik best stekken.

 

Kun je in Frankrijk makkelijk aan meerdere soorten vijgen komen ? er zijn zulke mooie soorten maar in nederland helemaal niet makkelijk verkrijgbaar, ja brown turkey wel volop maar ander beetje betaalbaar is moeilijk.

 

Ik heb er eigenlijk nooit op gelet, ik heb gewoon bij de school een vijg besteld en toen kreeg ik deze! Ja ik ben (nog) niet zo kieskeurig en ik heb 100% vertrouwen in mijn mannetje bij de school. Over een jaar of 5 als de tuin helemaal 'af' is en we aan onderhoud en vervanging kunnen gaan denken (ipv aan opbouw) dan ga ik me verdiepen in verschillende soorten van dingen. Voor nu doe ik het met wat me wordt aangeboden.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik wilde ook niet gelijk een arm van je kind hoor, daarom schreef ik ooit, zelf ben ik ook zuinig op jonge planten

maar waneer het een puber is en dan intoom gehouden moet worden met je snoeischaar, dan wel he

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...