laazor Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Mijn kersenboompje ziet er niet zo goed uit. Een paar maanden na planten, is die amper gegroeid en heeft die nauwelijks bladeren gekregen. In het begin kreeg groeide die wel nog een beetje, maar nu echt totaal niet meer. 5 meter verder heb ik een andere kersenboom die volop gegroeid is en er véél beter uit ziet. Tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Dit is Monilia Tak- en bloesemsterfte bij steenfruitsoorten zoals kers wordt vaak veroorzaakt door de schimmels Monilia laxa en Monilia fructigena.Mijn inschatting is dat deze boom het niet gaat redden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laazor Posted May 21, 2014 Author Share Posted May 21, 2014 Valt dit te bestrijden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 ja, als je nog wilt kun je vbc gebruiken of iets met koper erin, Bordeauxe pap Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laazor Posted May 21, 2014 Author Share Posted May 21, 2014 Waar kan je van die Bordeauxke pap kopen? Gewoon in tuincentra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 In deze tijd van het jaar kun je absoluut geen Bordeauxe pap (koper) op het groene blad spuiten, het zal onmiddellijk kapot gaan. Bordeauxe pap is bedoelt om preventief te spuiten in de herfst net voor de bladval en in het vroege voorjaar als de knoppen beginnen te schuiven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 klopt, had ik moeten zeggen, je kunt nu alleen wat zwavel spuiten en/of 0,5 % natriumbicarbonaatk moet zeggen dat dat hier maar een heel klein beetje helptzoals gezegd: die pap pas je toe in het voorjaar vlak voordat de knoppen openen, niet meer in nederland te koop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts