Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Jubeltopic

Featured Replies

Geplaatst:

Yeah... eindelijk, en wat een mooi gebied! Worden we buren.

Heel veel succes met de verdere voorbereidingen, leuk dat jullie nu echt bezig kunnen.

Geplaatst:

het adres is Madijk 1, kijk hier: https://goo.gl/maps/FXBy2

11350649_10153361890146967_3069802198391539869_n.jpg?oh=8a7e97f2e2b563f290c2031d5b04affd&oe=55FEBBA6

Dit zijn momenteel ongeveer de plannen (hoewel die nog alle kanten op kunnen)

Roze: omgetoverd tot wilde bloemenweide

Rood: wordt een soortvan natuurlijk spelen, er komen waarschijnlijk ook wat dieren te staan

Mintgroen: de hal wordt gebruikt voor evenementen zoals een kinderdorp van Oerrr (jeugdafdeling van Natuurmonumenten)

Donkergroen: dit stukje wordt gebruikt door het verslavingszorggezinsproject, zij gaan hier een moestuin maken

Geel: hoofdkwartier van de boswachters

Paars: VAN ONS! Stukje huis dus en tuin van ongeveer 600 vierkante meter. Op het zuiden, langs het fietspad en met uitzicht over de Onlanden. Wat willen we nog meer?!

Geplaatst:

Yay! Ik heb je al gefeliciteerd (jeetje, wat is Nederland klein ) maar bij deze nogmaals. Ziet eruit als een leuk plekje! Vooral dat gecombineerde met de andere bezigheden. Hopelijk kunnen jullie hier veel langer dan een half jaar blijven.

Geplaatst:

Mijke gefeliciteerd met jullie nieuwe paradijs

Geplaatst:
  • Auteur

Maak er wel wat moois van!

Geplaatst:

Geweldig! Gefeliciteerd, en spannend dat het nu allemaal "echt" wordt!

Geplaatst:

dank jullie wel allemaal! Ik heb er onwijs zin in, nog 11 dagen wachten voor we naar de locatie gaan om concreet te maken wat er precies moet gebeuren voor we open kunnen. Wat duurt dat wachten dan ineens toch lang!

Geplaatst:

Voor alle mensen die het leuk vinden heb ik nu ook een Echte Blog! Een beetje over van alles, zoals de moestuin, de dieren, recepten. breien, wandelen enzo, en straks vooral ook over ons nieuwe bedrijf. Je vindt hem hier http://plukjegelukje.blogspot.nl

Geplaatst:

ik wil wel even jubelen over hoe de zorg geregeld is in Nederland. Maanden en maanden super-zorg beleefd en van zeer dichtbij meegemaakt. Wat een attentie, wat een persoonlijk maatwerk. Wat een flexibiliteit in denken over en daar naar handelen. Wat een zorg ! super zeg. En dat ook nog eens voor weinig extra geld.

Thnx Nederland !

Geplaatst:

het zal je toch een zorg zijn!!!!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

@Bit: lol!

De tomaten en basilicum hebben hun eerste nacht buiten overleefd! Zijn ook meteen weer wat gegroeid dus wordt het binnenkort tijd om ze over te zetten naar de grootste potten die we hebben.

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Geplaatst:

Weekendje weggeweest en wat zie ik bij terugkomst? De eerste twee pepers hebben zich gevormd!

Geplaatst:

Ik heb de eerste drie pepers en het eerste kleine blokpaprikaatje al kunnen oogsten (allemaal groen geoogst omdat plantjes nog klein zijn).

Gister en vandaag was ik ook wel in jubelstemming, gewoon omdat ik weer dingen kon doen.

Geplaatst:

De beste vorm van jubel Erny!

Geplaatst:

Fijn om te horen Erny !! Ik jubel zachtjes met jou mee !

Geplaatst:

yippyayeee (om met BW te spreken, jeweetwel, die man die altijd ergens krassen op zijn gezicht heeft)

Geplaatst:

superjubel Erny!

Geplaatst:

Helemaal geweldig Erny! Geeft je ook weer een beetje vrijheid terug!

Ik ben helemaal trots op de tuin! Zoveel dingen die er goed bijstaan. De aardappelen nog steeds mooi groen, 31 grote,groene kroppen sla (4/5 verschillende soorten), ruccola die de pan uitgroeid (Straks de eerste oogst ), aardbeiden met zoveel uitlopers dat ik het al bijna niet kan bijhouden en natuurlijk de eerste aardbeien al gespot, tomaten die zo snel groeien dat ik iedere dag de klemmetjes moet verplaatsen...en nog zoveel meer! Natuurlijk zijn er ook minder goed groeiende dingen maar daar zijn al oplossingen voor in de maak.

Ben echt super blij met alles en het is een genot om de tuin in te stappen !

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Geplaatst:

Erny fijn dat je weer wat in de tuin kan doen

Net kleine moestuin waar de uien staan, onkruid wieden pfff wat dat zwaar vermoeiend kan zijn ben bekaf.

Maar ziet er weer verzorgd uit, groei aardbei, knoflook en ui!

Geplaatst:

Jubel Jubel, ik ben uitgenodigd om in de kleuterklas uitleg te gaan geven over mijn hobby Ik ga een poging doen om (een 25-tal) kleutertjes Oost-Indische kers in een potje te laten planten. Dan kunnen ze dat meenemen naar huis in zo'n turfpotje en dat dan wat later weer ergens in het tuintje uitplanten

Geplaatst:
  • Auteur

De kinderen zullen je dankbaar zijn.

Geplaatst:

Dat is nog eens leuk

Geplaatst:

leuk

neem je ook een drosera mee?

Geplaatst:

Jubelt mee met Erny! Ik mag ook weer loslopen en fietsen, en dingen doen. Ik ben wel gelijk even naar de moestuin geweest, helemaal zelf Dag krukken (nou bijna dan)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.