Geplaatst: 20 mei 201510 j Yeah... eindelijk, en wat een mooi gebied! Worden we buren. Heel veel succes met de verdere voorbereidingen, leuk dat jullie nu echt bezig kunnen.
Geplaatst: 20 mei 201510 j het adres is Madijk 1, kijk hier: https://goo.gl/maps/FXBy2 Dit zijn momenteel ongeveer de plannen (hoewel die nog alle kanten op kunnen)Roze: omgetoverd tot wilde bloemenweideRood: wordt een soortvan natuurlijk spelen, er komen waarschijnlijk ook wat dieren te staanMintgroen: de hal wordt gebruikt voor evenementen zoals een kinderdorp van Oerrr (jeugdafdeling van Natuurmonumenten)Donkergroen: dit stukje wordt gebruikt door het verslavingszorggezinsproject, zij gaan hier een moestuin makenGeel: hoofdkwartier van de boswachtersPaars: VAN ONS! Stukje huis dus en tuin van ongeveer 600 vierkante meter. Op het zuiden, langs het fietspad en met uitzicht over de Onlanden. Wat willen we nog meer?!
Geplaatst: 20 mei 201510 j Yay! Ik heb je al gefeliciteerd (jeetje, wat is Nederland klein ) maar bij deze nogmaals. Ziet eruit als een leuk plekje! Vooral dat gecombineerde met de andere bezigheden. Hopelijk kunnen jullie hier veel langer dan een half jaar blijven.
Geplaatst: 20 mei 201510 j Gefeliciteerd, Mijke! http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 22 mei 201510 j dank jullie wel allemaal! Ik heb er onwijs zin in, nog 11 dagen wachten voor we naar de locatie gaan om concreet te maken wat er precies moet gebeuren voor we open kunnen. Wat duurt dat wachten dan ineens toch lang!
Geplaatst: 22 mei 201510 j Voor alle mensen die het leuk vinden heb ik nu ook een Echte Blog! Een beetje over van alles, zoals de moestuin, de dieren, recepten. breien, wandelen enzo, en straks vooral ook over ons nieuwe bedrijf. Je vindt hem hier http://plukjegelukje.blogspot.nl
Geplaatst: 23 mei 201510 j ik wil wel even jubelen over hoe de zorg geregeld is in Nederland. Maanden en maanden super-zorg beleefd en van zeer dichtbij meegemaakt. Wat een attentie, wat een persoonlijk maatwerk. Wat een flexibiliteit in denken over en daar naar handelen. Wat een zorg ! super zeg. En dat ook nog eens voor weinig extra geld. Thnx Nederland !
Geplaatst: 23 mei 201510 j het zal je toch een zorg zijn!!!! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 23 mei 201510 j @Bit: lol! De tomaten en basilicum hebben hun eerste nacht buiten overleefd! Zijn ook meteen weer wat gegroeid dus wordt het binnenkort tijd om ze over te zetten naar de grootste potten die we hebben. “When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”
Geplaatst: 25 mei 201510 j Weekendje weggeweest en wat zie ik bij terugkomst? De eerste twee pepers hebben zich gevormd!
Geplaatst: 25 mei 201510 j Ik heb de eerste drie pepers en het eerste kleine blokpaprikaatje al kunnen oogsten (allemaal groen geoogst omdat plantjes nog klein zijn). Gister en vandaag was ik ook wel in jubelstemming, gewoon omdat ik weer dingen kon doen.
Geplaatst: 26 mei 201510 j yippyayeee (om met BW te spreken, jeweetwel, die man die altijd ergens krassen op zijn gezicht heeft)
Geplaatst: 27 mei 201510 j Helemaal geweldig Erny! Geeft je ook weer een beetje vrijheid terug! Ik ben helemaal trots op de tuin! Zoveel dingen die er goed bijstaan. De aardappelen nog steeds mooi groen, 31 grote,groene kroppen sla (4/5 verschillende soorten), ruccola die de pan uitgroeid (Straks de eerste oogst ), aardbeiden met zoveel uitlopers dat ik het al bijna niet kan bijhouden en natuurlijk de eerste aardbeien al gespot, tomaten die zo snel groeien dat ik iedere dag de klemmetjes moet verplaatsen...en nog zoveel meer! Natuurlijk zijn er ook minder goed groeiende dingen maar daar zijn al oplossingen voor in de maak. Ben echt super blij met alles en het is een genot om de tuin in te stappen ! “When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”
Geplaatst: 27 mei 201510 j Erny fijn dat je weer wat in de tuin kan doen Net kleine moestuin waar de uien staan, onkruid wieden pfff wat dat zwaar vermoeiend kan zijn ben bekaf.Maar ziet er weer verzorgd uit, groei aardbei, knoflook en ui!
Geplaatst: 29 mei 201510 j Jubel Jubel, ik ben uitgenodigd om in de kleuterklas uitleg te gaan geven over mijn hobby Ik ga een poging doen om (een 25-tal) kleutertjes Oost-Indische kers in een potje te laten planten. Dan kunnen ze dat meenemen naar huis in zo'n turfpotje en dat dan wat later weer ergens in het tuintje uitplanten
Geplaatst: 1 juni 201510 j Jubelt mee met Erny! Ik mag ook weer loslopen en fietsen, en dingen doen. Ik ben wel gelijk even naar de moestuin geweest, helemaal zelf Dag krukken (nou bijna dan)
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.