Geplaatst: 14 februari 201511 j Dank je wel Gemma, ga ik zo zeker doen. Lig nu al in bed, van de pijn in schouder en ribben. Warmte kussen aan, weet geen houding meer aan te nemen. Zitten een ramp, staan en lopen is nog een beetje te doen. Liggen gaat met warmtekussen op hoogste stand.Logeerkamer is geverft en laminaat ligt, alleen nog de randen er in. De meubels er in en klaar is de kamer.Net heerlijk uit eten geweest en manlief cadeau's gegeven.
Geplaatst: 4 maart 201511 j Even jubelen hoor! De AH moestuintjes collectie van mijn zoon is compleet! Hij is nog steeds enthousiast. Zijn klas gaat 3 moestuinprojecten doen (waarvan dankzij mijzelf) en de BSO 1 * AH moestuintjes* Groentekist op school (er waren nog meer aanmeldingen, zodat alle klassen mee kunnen doen )* En als laatste het Nationale Schooltuinproject Ik had een mail ontvangen dat ik 1 pakket kon ophalen voor de schhool, bleken er bij de Intratuin 3 pakketten voor mij klaar te liggen (ik had de school inderdaad dubbel opgegeven en zijn BSO ook). De BSO en school waren blij verrast. Het is ook een erg mooi pakket: jute vierkante meter moestuinzak, 3 zakken grond van 40 liter, zaadjes, kweekbak, plantenstekers, schepje, informatiebladen, turfpotjes, posters en als extra 2 zakjes pootaardappels (van 5 stuks). Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Geplaatst: 6 maart 201511 j Over leren gesproken: Mijn vader heeft vandaag voor het eerst van zijn leven aardappeltjes gebakken schreef hij mij, wel met mondelinge instructies van mijn moeder die geveld is door de griep, maar toch, knap he! Volgende maand wordt hij 80, je bent nooit te oud om te leren blijkt wel.
Geplaatst: 10 maart 201510 j Over leren gesproken: Mijn vader heeft vandaag voor het eerst van zijn leven aardappeltjes gebakken schreef hij mij, wel met mondelinge instructies van mijn moeder die geveld is door de griep, maar toch, knap he! Volgende maand wordt hij 80, je bent nooit te oud om te leren blijkt wel. Leuk bericht te lezen, netjes van jouw vader Misschien heeft hij nu de smaak van koken te pakken
Geplaatst: 10 maart 201510 j Over leren gesproken: Mijn vader heeft vandaag voor het eerst van zijn leven aardappeltjes gebakken schreef hij mij, wel met mondelinge instructies van mijn moeder die geveld is door de griep, maar toch, knap he! Volgende maand wordt hij 80, je bent nooit te oud om te leren blijkt wel. Och, de held. Hulde aan jouw vader!
Geplaatst: 11 maart 201510 j Vandaag is eindelijk ons eerste moestuin seizoen begonnen! We hadden tot vandaag alleen maar een thornless evergreen staan en 1 wilde braam die door de heg heen kwam. Nou daar gaat deze maand en volgende maand dus mooi verandering in komen! We hebben toen straks al helemaal enthousiast 2 potjes lavendel geplant, munt en rosemarijn. Daar komen nog aardapellen bij (bintjes en nicola), en in bakken komen nog aardbeien. Dan nog 2 frambozen struikjes, of 1tje als we geen plaats hebben, en als laatste heel veel bloemen voor bijen en vlinders.... Zijn maar een beetje op dreef . Ow en ik vergeet de uien, peterselie, sla en de knoflook bijna! o.O Die ook nog! “When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”
Geplaatst: 11 maart 201510 j Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Geplaatst: 12 maart 201510 j Na strontgeur komt ... Zonneschijn. Prachtig zonnig weer, kas water gegeven, was hangt buiten, geen kippenstrontgeur meer heerlijk lentedagje.
Geplaatst: 12 maart 201510 j Yay! Mijn poters zijn binnen. "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Geplaatst: 12 maart 201510 j Na strontgeur komt ... Zonneschijn. Prachtig zonnig weer, kas water gegeven, was hangt buiten, geen kippenstrontgeur meer heerlijk lentedagje. ....Geen zonneschijn maar breezz....
Geplaatst: 13 maart 201510 j JoepieeeeMijn aardbeien, frigoplanten, zijn aangekomen. 105 stuks van vijf soorten.De kleindochter gaat kunnen smullen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 15 maart 201510 j Vandaag echt een superdag gehad ondanks dat ik nog steeds last heb van een flinke bijholteonsteking en een kou in mijn nek heb opgelopen. Eerst 's ochtends om 8 uur een 3 uur durende wandeling gemaakt met de hondjes van mijn tante en een kennis van ons. De drie hondjes (nouja hondjes xD cane corso, cane corso kruising en roemeense zwerfhond) hadden de grootste lol. Heerlijk om die gek te zien doen . En wij genoten met volle teugen van de omgeving (mooi bosrijk) en van het lekkere uitwaai weer. Daarna lekkere brunch gehad bij mijn tante. Vervolgens heeft mijn oom bij ons het licht in de badkamer gemaakt, na 3 maanden eindelijk weer licht . En daarna 2 uur in de tuin gewerkt met als resultaat: Ons tweede moestuintje is af . Er moesten nogal wat tegels uit de grond, vervolgens bleek er 25cm metselzand onder te liggen, daarna kleigrond. Dus alles omgespit en gemengt met al bewerkte grond van de andere kant van de tuin. Vervolgens de frambozen geplant, 2 verhoogde bedden met uien en knoflook. Daarna stro + oud bladafval erop en als laatste een netje erover gespannen. Ik heb nog geen foto's maar god wat was het een geweldige dag! Edit: Vergeet ik toch bijna mijn kers op de slagroomtaart! Mijn 2 aardbeien plantjes die ik onder zo'n mini kastje heb geplant beginnen blaadjes aan te maken!! En dat al binnen 2 dagen. Ze doen het heel goed! Al zeg ik het zelf . “When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”
Geplaatst: 1 april 201510 j Ook effe jubelen.....vandaag wezen shoppen met mijn zwangere dochter. Kleertjes enzo gekocht voor ons eerste kleinkind. Het word een ventje! Vind het heel bijzonder, en om te jubelen!
Geplaatst: 1 april 201510 j Net over de helft. Begint nu te groeien, en vandaag kon ik het ventje voelen bewegen!
Geplaatst: 2 april 201510 j Leuk! Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Geplaatst: 2 april 201510 j Jootje wat leuk, geniet maar van de bewegingen. Zo een prachtig wonder van de natuur van boven.
Geplaatst: 2 april 201510 j gefeliciteerd alvast, wij genieten al een jaar of 6 van dat kleinkidspul (enne...goed verwenne...)
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.