Bit Posted June 29, 2014 Posted June 29, 2014 Foto is altijd handig bij zo'n vraag Een gekocht tomaatenplant, zelf verder opkweken, een tomatenplant die al wat groter was, misschien zelfs al vruchten liet zien ( ? ), is echt lastig verder te laten groeien. Meestal stoppen ze van de schrik. Kleine, jonge ( goedkope ) plantjes zelf verder kweken is eerder aan te raden. Quote
roobaaro Posted June 29, 2014 Author Posted June 29, 2014 Ik had er een netje overheen gedaan omdat vogels 2 rijpe tomaten hadden aan gegeten. De groene tomaten op de foto zijn al een aantal weken groen en kleuren niet. Quote
roobaaro Posted July 6, 2014 Author Posted July 6, 2014 Weer een week later is er nog niks veranderd. Quote
Balto Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 Ik heb gelezen dat het lang kan duren voordat tomaten gaan rijpen. Mijn tomatenplanten hangen ook vol groene tomaten die al heel lang groen zijn. Quote
weknow Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 Bij kastomaten wordt begin augustus de top eruit gehaald. Bij buitentomaten zelfs iets eerder. Alle vruchten die hierna nog gevormd worden, zullen toch niet echt meer rijpen. 6 a 8 weken voor - zeker wat grotere soorten - tomaten om te rijpen is heel normaal. Ook bij kersgrootte moet je op 4 a 6 weken rekenen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Recommended Posts