Geplaatst: 28 mei 201411 j Regen de hele dag, dag in dag uit. Daar zit je dan, huishouden te doen.Zit nu de was te vouwen, straks weer keuken en dan kamers opruimen. Wie is nog meer huisvrouw of huisman aan het spelen?
Geplaatst: 28 mei 201411 j Als ik heel eerlijk ben zou ik wel eens aan het huishouden moeten , er staat nog afwas, was moet nog opgevouwen, een stofzuiger erdoor zou ook geen overbodige luxe zijn , maar ik zit heerlijk bank te hangen met aan iedere kant een hond en naar de Giro d'Italia te kijken
Geplaatst: 28 mei 201411 j Auteur Waar herken ik dat toch van? Geniet maar van dat luieren en gezellig tv kijken.Ik moet mezelf een schop voor me kont geven, hoewel ik om 6 uur begin met smeren voor manlief. Dan keuken opruimen en schoonmaken, wasgoed, stofzuigen en dweilen, opruimen, boodschappen en koken. Tussendoor tuinieren en bijna vergeten ook nog werken.
Geplaatst: 28 mei 201411 j Ik ben even tussen de buien door naar buiten geweest om wat te halen voor een uitgebreide omelet op brood. Dat zit ik nu te eten op mijn warme (cv aan...) plek achter het MTF de computer. Een heel dikke knoflookbol die ik verdeel in: drie tenen voor nu en vier dikke tenen voor de soep van vanavond. Een hand vol tuinboontoppen, enkele jonge tuinboonpeulen, erwtenpeultjes, erwtjes, paar blaadjes van tijm, bonenkruid, smalle weegbree, nz spinazie, eeuwig moes, rucola, salie, bieslook. Dit in een schaal gedaan, na spoelen en fijnsnijden. Ei erbij, scheutje melk, zout en peper, gember- en geelwortelpoeder, knoflookpoeder. Roeren en bakken, op brood doen en beetje fijngehakte peterselie erover en een paar driekleurige viooltjes, ziet er lekker uit en smaakt nog beter. O ja, het huishouden doe ik meestal 's morgens voordat ik ga tuinieren, maar nu ik binnen zit vanwege de regen zal ik medeMTFers plagen met eindeloos gebabbel... Ook huishouden: inmiddels ook al bezig met voorbereidingen voor het avondeten. Dit wordt een hete pinda(kaas) soep. De speklap is gekruid en in kleine blokjes gesneden. De spitskool die ik een paar weken bij de super kocht en waarvan ik telkens een paar bladeren van buitenaf pel en onder in de koelkast bewaar, is ook al gereed voor de pan. Tomaten van de winkel gaan erdoor, plus wat een volgend rondje door de tuin oplevert, en dan heb ik nog anderhalve komkommer liggen die ik gisteren bij AH kocht, twee voor 75 eurocent. Ik had het kunnen weten, niet te vreten. Harde verschrompelde schil en oud smakende, slappe droge komk. Die ga ik in stukjes meekoken in de soep. De pindakaas en de sambal die door de soep gaan, geven een lekkere smaak en de hitte qua kruiden is goed tegen verkoudheid die je met dit weer makkelijk oploopt. Als ik vandaag ook de afwas een beetje bijhoud, dan kom ik er weer goed vanaf. Morgen weer eens zuigen en dweilen...
Geplaatst: 28 mei 201411 j Auteur Een huisman, wat stoer. Hopelijk wordt ik niet op het verkeerde been gezet, door je naam huub.
Geplaatst: 28 mei 201411 j Nee ik ben een echte man hoor. Maar stoer? Met de verwarming aan binnen zitten als het een beetje regent?
Geplaatst: 28 mei 201411 j Huubertje was hier in de streek vroeger een meisjesnaam Ik zit trouwens niet de hele dag al op de bank hoor, vanmorgen gewerkt en daarna allerlei boodschappen gedaan, was om half drie thuis
Geplaatst: 28 mei 201411 j Auteur Ben voorzichtig, wil niemand beledigen.Een huisman is stoer, ook die zich warmt aan de verwarming bij regen.Jenneke aar goed dat je niet de hele dag zit te lyieren, had ikook niet verwacht om eerlijk te zijn. Van niets komt niets, dus ook niet tuinieren, behalve een onkruidtuin.
Geplaatst: 28 mei 201411 j Waarom is een "huisman" stoer??? Als er niemand anders is die dat werk voor je doet dan moet je het toch zeker wel zelf doen?... Is een "huisvrouw" dan ook stoer??? En wanneer ben je dat eigenlijk... huisman of huisvrouw... Klinkt als een lekker regendagsoepje Huub!
Geplaatst: 28 mei 201411 j Ik vind een vrouw met een moestuin wel stoer eigenlijk. En aan huishouden is niks stoers, vind ik ook! Noodzakelijk kwaad dat iedereen kan. Als je alleen woont zoals ik (en... en... en...) dan moet je wel. Ik ben zowel als in de tuin als in mijn huis wel een pietje precies, hou van netjes, stoor me al gauw aan mijn eigen rommel. Niks stoers aan. Ik vind vrouwen en mannen die zich daar niet druk om maken veel stoerder!
Geplaatst: 28 mei 201411 j Wij werken altijd de hele dag samen in de tuin/op het land en als er dan eens een hele dag regen is dan doen we samen het huishouden. In de zomer als het 5 weken niet regent dan is het hier een grote zooi dus in huis
Geplaatst: 28 mei 201411 j Auteur Een huisman stoer, een tuinvrouw stoer en samen werken is natuurlijk helemaal stoer.Wij verdelen het werk ook, maar toch komt er automatisch een mannen- en vrouwenrol. Zware werk voor mijn manlief en huishouden voor mij, al werken werken we samen en helpen we elkaar.Stoer is misschien het verkeerde woord.
Geplaatst: 28 mei 201411 j Auteur Oei moet oppassen wat en hoe ik schrijf.Ja huishouden is ook zwaar werk, maar anders zwaar. Denk dat vrouwen over het algemeen meer werk doen dan mannen, nu ga ik me snel verstoppen.
Geplaatst: 28 mei 201411 j Helemaal prima zo'n topic natuurlijk hoor Maar moet toch eigenlijk als eerste denken aan : Is er niets buiten óf de tuin, óf het huishouden ? Het is toch niet allemaal alleen maar het één of het ánder ? Of je nou moet/mag werken of niet, dan nóg.( wie het ook doet, man / vrouw / alleenstaand / groep ) En dan regent het voor de 2e, 3e dag ? Nou én ? Ga je aan bezigheid / werk / hobby nr. 3 ? ( 4, 5, 6 etc )
Geplaatst: 28 mei 201411 j Huisvrouw hier....maar vandaag geen bal gedaan, ja, een was in de machine ( die er nog in zit ) en stamppot zuurkool gemaakt! Het was er weer voor. Verder een beetje zitten haken......trage dag dus...houd ik eigenlijk niet van. Geen moment droog geweest overigens vandaag!
Geplaatst: 28 mei 201411 j Helemaal prima zo'n topic natuurlijk hoor Maar moet toch eigenlijk als eerste denken aan : Is er niets buiten óf de tuin, óf het huishouden ? Het is toch niet allemaal alleen maar het één of het ánder ? Of je nou moet/mag werken of niet, dan nóg.( wie het ook doet, man / vrouw / alleenstaand / groep ) En dan regent het voor de 2e, 3e dag ? Nou én ? Ga je aan bezigheid / werk / hobby nr. 3 ? ( 4, 5, 6 etc ) Wat dacht jij dan? Dat ik alleen maar besta uit groentetuin en huishouden? Dank je! Voor bezigheid X ben ik echter op forum X te vinden. Hier op het MTF gaat het om moestuinieren en omstreken., voor mij dan. Handen vol aan hoor, dagelijks!
Geplaatst: 28 mei 201411 j Auteur Wat een heerlijk topic maken jullie er van, bedankt voor jullie vermakende schrijvenJootje ruik je het weer al in jullie wasgoed, hopelijk niet dat stink zo vreselijk.Huub blijf maar lekker schrijven op dit gezellige forum.Heb nog de keuek gedaan, manlief laat staan voor morgen. Maar dat kon ik mezelf niet aan doen, hoewel mijn betere helft meteen na laat staan zei doe ik dat morgen.
Geplaatst: 28 mei 201411 j haha oei, de slakken moeten oppassen in dit topic, er staan vaten vol met keukenzout klaar!
Geplaatst: 28 mei 201411 j Auteur Heel goed jenneke brave huisvrouw.Alle huisslakken opgepast, mijke heeft zout klaar staan.Morgen weer een dag huishouden, maar niet werken dus mooi tuinieren.
Geplaatst: 29 mei 201411 j Ik speel geen brave huisvrouw ik BEN een brave huisvrouw.... Ga zo weeeeer wassen en zo mijn zoon helpen verhuizen.En misschien nog wat aan de tuin doen. De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Geplaatst: 29 mei 201411 j Bij ons geen regen meer, de was hangt lekker buiten te drogen en ik kan de tuin weer in
Geplaatst: 29 mei 201411 j Auteur Maar beetje in de tuin kunnen doen, moeten later weg en de dag is gelopen. In ieder geval keuken al 2 keer gedaan, was klaar en tussendoor relaxen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.