Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Simpele gewassen

Miquel-nature

Recommended Posts

Aanvulling:

Hier hebben spruitjes, palmkool, prei en suikermais het ook altijd goed gedaan. (Ik zit op zandgrond.)

Ik zaai ze binnen in een potje en pas als de plantjes een beetje groter worden plant ik ze buiten. Plantjes kopen kan natuurlijk ook, dat is nog gemakkelijker.

Mais altijd een stuk of 4 (of meer) bij elkaar ivm bestuiving. Een geen mais als je dicht (100m of zo) bij een veld snijmais zit. Suikermais en snijmais kruisen en dat geeft geen lekkere suikermais

Maar met deze gewassen wel een beetje opschieten met zaaien denk ik, anders ben je te laat.

Succes

Courgettes en radijsjes hebben hier nog geen problemen gegeven (lichte zandgrond). Landkers is ook een heel makkelijk plantje dat fantastisch lekkere soep geeft (aardappeltje + wat wit van prei of ajuin en flinke portie landkers geeft een kruidig groen soepje).

Thanks Claudia, wil jij je recept nog in receptentopic zetten, dan kan ik het terug vinden waneer mijn toekomstige plantjes soepklaar zijn.

Is het een recept wat in Belgie veel gegeten wordt ?

Players only love you when they're playing.

Ik weet niet of je uitsluitend groente gewassen bedoeld, maar sommige kruiden zijn ook heel makkelijk en erg nuttig, want je kan bijna iedere dag wel iets ervan gebruiken.

Tijm, munt, oregano en citroenmelisse zijn erg makkelijk en ook nog winterhard. Daarbij heb je voor deze planten weinig ruimte nodig.

Vooral munt zou ik wel in een potje zetten en niet in de volle grond, omdat het zich snel kan uitbreiden via de wortels

Ik weet niet of je uitsluitend groente gewassen bedoeld, maar sommige kruiden zijn ook heel makkelijk en erg nuttig, want je kan bijna iedere dag wel iets ervan gebruiken.

Tijm, munt, oregano en citroenmelisse zijn erg makkelijk en ook nog winterhard. Daarbij heb je voor deze planten weinig ruimte nodig.

Vooral munt zou ik wel in een potje zetten en niet in de volle grond, omdat het zich snel kan uitbreiden via de wortels

Mn oude munt is in de winter dood gegaan

 Kweker sinds 2010 

Ja dat kan vrij eenvoudig, maar moet je even mee wachten tot zomer (zomerstek) gewoon in potje aarde, plastic zakje erover warm plekje en na een week of wat looprt hij uit en weet je dat het stekken gelukt is.

O dat kan best geen enkel probleem denk ik, binnen zal dat nu vast ook gaan.

maar van een buitenplant kun je beter wachten tot zomer.

Je kunt kop en tussenstek lengte cm of 10 nemen dus je hele bosje is te gebuiken ik zou bv 3 of 5 stekjes per pot doen krijg je gelijk een bossig potje vol marokaanse munt.

Ik heb meer succes met stekken in de lente, maar dat kan ook komen omdat ik potjes in de zomer wel eens vergeet, en stekjes je dat niet in dank afnemen

Ik stek zonder zakje erover, gewoon takkie in de grond, vrij weinig blad er aan laten, en in de schaduw zetten. Of de 1e paar dagen zelfs in de schuur ofzo. Gaat als een tierelier!

Ik heb sins vorig jaar Marrokaanse munt in een pot staan, in het voorjaar dacht ik ook dat die harstikke dood was, maar toen ik het wilde verwijderen uit de pot zaten en tientallen groene uitlopers op de wortels.

Het kan natuurlijk zo zijn dat je plant echt dood was, maar kan het ook zijn dat je hem te snel verwijderd hebt omdat er niets meer boven de grond stond? Mijn ervaring is met de Marrokaanse munt in ieder geval dat als ik er een takje afbreek en die gewoon in de grond zet deze 9 van de 10 keer gewoon aanslaat.