Geplaatst: 30 mei 201411 j Vandaag ben ik er achter gekomen dat er een nest vogeltjes (dacht een vink te zien met wegvliegen), in een metalen pijp van de fruittuin zit. Behoorlijk diep, nu ben ik bang dat de vogeltjes niet kunnen uitvliegen. Zijn nu nog te jong en zitten veilig, maar wil wel in de gaten houden of ze zelfstandig er uit kunnen komen. Denken jullie dat jonge vogeltjes kunnen uitvliegen uit een metalen pijp? Loodrecht omhoog?
Geplaatst: 30 mei 201411 j Bij mijn moeder in de tuin zat ieder jaar een nestjes koolmeesjes in de ijzeren buis van de drooglijn en die kwamen er ieder jaar uit.
Geplaatst: 30 mei 201411 j Auteur Gelukkig, maar hoe diep zitten die. Hier zitten ze denk wel meter diep.
Geplaatst: 31 mei 201411 j Die zaten ook redelijk diep, hoe ze eruit kwamen weet ik niet ik snap niet eens hoe de ouders erin en eruit kwamen er was in die pijp volgens mij amper ruimte om de vleugels te strekken.Maar anders gewoon in de gaten houden kun je misschien op een gegeven moment de pijp een beetje schuin zetten?
Geplaatst: 31 mei 201411 j Auteur Schuin zetten zal niet gaan, staat in beton. Hopelijk gaat het ook goed, zoals je schrijft. Hou het in de gaten en zullen zien, ouders zullen wel weten wat ze doen.
Geplaatst: 31 mei 201411 j Was van de week ook op "BBC Springwatch" vogels waaronder koolmees die in een rechtopstaande pion etc was gaan broeden. Ik denk ook wel dat ze weten wat ze doen. Anders is t een mooi voorbeeld van Darwins natuurlijke selectie proces he
Geplaatst: 31 mei 201411 j Auteur Ja denk ook wel dat ze weten wat ze doen, afwachten we zullen het zien. Edit Foto om een idee te geven, kom nu niet meer in de buurt omdat de ouders daar zijn. Waren toen net weg gevlogen, kon ik snel even kijken. Trap halen en foto maken, mooi met rust laten verder.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.