Jump to content

Is dit dezelfde Rozemarijn?

michel_t

Recommended Posts

Met veel moeite heb ik eindelijk een paar piepkleine Rozemarijn kiempjes.

Twee van de vier zijn opgekomen alleen lijken ze totaal niet op elkaar.

Linksboven lijkt echt op Rozemarijn met wat dikkere blaadjes, maar rechtsonder heeft dunne blaadjes en oogt ook een stuk ieler.

image-350441401988504.jpeg

Excuus voor de slechte foto, scherpstellen is lastig zo dichtbij.

Nog niets met zekerheid te zeggen. Beiden zien er uit zoals mijn kiempjes waren. Ik geloof alleen niet dat de kiembladeren van mijn Rozemarijn speciaal iets dikker waren, niet echt dik ofzo.

Sorry, de mijne is al verder, dus echt een foto kan ik je niet geven nu.

Maar met een week of 2 weet je het zeker hoor. Misschien beiden wel.

Hou de zaailingen vooral niet té nat ( deze zien er wel erg nat uit ). Van onderaf laten drinken, de top van de bodem mag wat droger aanvoelen. Niet té heet zetten de komende warmte.

Hou de zaailingen vooral niet té nat ( deze zien er wel erg nat uit ). Van onderaf laten drinken, de top van de bodem mag wat droger aanvoelen. Niet té heet zetten de komende warmte.
Bedankt voor de tip, de foto is wel genomen net nadat ik ze water heb gegeven.

Is het beter om ze alleen van onderaf te laten drinken? Moet er dan altijd een klein beetje water in de bak staan of is het voldoende zolang het bakje vochtig blijft?

Nee, zeker niet in het water laten staan. Waarom zou je dat doen ? Nee; gewoon elke dag even checken of ze niet té veel opdrogen.( Ligt er ook aan waar je ze laat opgroeien nu he ? Hoe warm het daar is, hoe licht enz ) Ik geef zo'n p9 potje eens in de 2 dagen wat water van onderaf. Maar moet je echt zelf proefondervindelijk achter komen. Zijn zoveel onbekende factoren.

Zal ze voortaan alleen nog van onderen water geven maar blijf het altijd erg lastig vinden om te zeggen of ze vochtig genoeg zijn of niet. Ik heb dan ook nog praktisch geen ervaring helaas.

Deze staat boven in de vensterbank op het zuidwesten, verder geen verwarming op de kamer daar.

Mijn plan is om ze daar tot volgend jaar lente te laten staan.

We vinden het leuk als je met een week of 2 nog eens een foto plaatst met de mogelijk verschillen of overeenkomsten tussen die 2.

Verdere teelt van de Rozemarijn: zie die topics. Kijk maar eens rond op het forum ( rechtsboven de zoekfunctie )

We vinden het leuk als je met een week of 2 nog eens een foto plaatst met de mogelijk verschillen of overeenkomsten tussen die 2.

Verdere teelt van de Rozemarijn: zie die topics. Kijk maar eens rond op het forum ( rechtsboven de zoekfunctie )

Over twee weken zal ik weer eens een foto plaatsen en dankzij alle topics over Rozemarijn heb ik nu drie kleine zaailingen. Mijn eerste twee pogingen waren al mislukt

Rozemarijn is een mediterrane plant en kan derhalve goed tegen droogte.

Zelf heb ik nooit rozemarijn gezaaid, steeds gestekt en ik heb steeds veel overlevenden gehad, Nu heb ik er nog een drietal staan voor wie ze hebben wil.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

• 2 months later...