sibble100 Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 Hallo, Sinds een aantal weken ben ik sperziebonen aan het zaaien. Helaas gaat dit tot nu niet helemaal vlekkeloos. Vlak voor opkomst blijkt een gedeelte van de pas gezaaide plantjes te zijn aangevreten Door ongedierte. Hopelijk weet iemand hier meer Vriendelijke groet, Sibble Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 Muizen zijn er gek op, lijsters en andere vogels ( bij mij duiven en merels ) zijn er gek op. Onder gaas, en heb je muizen: voortrekken ergens waar je geen muizen hebt. Eenmaal de echte plant zijn de bonen niet meer aantrekkelijk voor je eters, of het deert de plant niet meer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 Probeer dit eens:bonen-voorzaaien-t8273-10.html#p219092 Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sibble100 Posted June 10, 2014 Author Share Posted June 10, 2014 Alvast bedankt voor de gegeven informatie. Mischien belangrijk om nog even te vermelden is dat de jonge amper opgekomen plantjes duidelijk tekenen van vreterij vertonen. Ook zag ik bij open pellen van een knopje 2 kleine larven. Alleen ik weet niet wat dat is of belangrijker nog; wat ertegen te doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lola Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 Kan ook bonenvlieg zijn. Ik heb ook altijd alleen maar stengeltjes zonder blaadjes als ik in de volle grond zaai. Voorzaaien helpt hier goed, verder doe ik er niets aan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts