appelsientje 60 Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 Ik heb vier kruisbes tomatenplanten staan in potten van 30cm. doorsnee en 25cm hoog ik meen dat dat 25l. potten zijn?De potten zitten dus vol met wortels is het nu nog mogelijk om ze in nog ruimere potten te zetten of maar beter laten staan ivm.eventuele schade? De planten bloeien en er zitten al vruchtjes aan.Als het geen kwaad kan dan laat ik ze liever in deze potten staan. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 Je steld 2 vragen -kan je verpoten ,ja dat kan.Kan ik ze in de pot laten staan,ja dat kan ook.Misschien een beetje in graven in de grond met pot en al.De wortels die er uit komen zoeken daar vocht. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 Als je ze in de pot kweekt moet je gewoon wat extra tomatenmest geven gedurende het seizoen; in de kassen staan ze helemaal niet in een pot maar krijgen gedurende de dag hun voeding en water gedoseerd toegediend. Daar groeien meters tomatenplanten uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 Een pot van doorsnede 30 en 25 hoog, is echter lang geen 25 liter hoor. Ik denk ook dat beide kan. Verpotten kan ook nog hoor, als de kluit mooi compact is en je de plant met een paar stapjes in grotere potten gezet hebt. Bodem potaarde in de nieuwe pot, iets aandrukken , de kluit daar op zetten en de zijkanten voorzichtig aanvullen. Doe ik wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts