Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb flinke 2 kisten met aardbeiplanten die heel goed groeien, er gezond uitzien maar toch is er slechts één klein bloemetje te zien ? Telkens dacht ik dat het nog wel zou komen maar twijfel nu toch wel. Ik weet helaas niet welk soort aardbeien het zijn. Heb ze op een kwekersdag gekocht. Ik weet wel dat het geen doordragers zijn.

Gaat dit nog goed komen? Wat denken jullie?

Geplaatst:

Ok. Dank jullie wel. Dat had ik niet verwacht toen ik ze in april kocht. Dacht dat ze alleen dit jaar aardbeien zouden geven. Ze waren zo goedkoop, vandaar.

Geplaatst:

Als je toevallig de "annablanca's" hebt dan moet je er andere aardbeien naast zetten die op dezelfde tijd bloeien, heb ik gelezen, anders krijg je geen vruchten aan e witte aardbeiplantjes

Geplaatst:

Dat is een waarheid als een koe natuurlijk, maar het zou jammer zijn als er volgend jaar, na een uitbundige bloei, de witte aardbeien uit blijven en G-L er dán pas achter komt waarom dat is.......

Geplaatst:
Heb ze op een kwekersdag gekocht. Ik weet wel dat het geen doordragers zijn.

Wanneer gekocht?

Als dat in het (vroege) voorjaar geweest is, is het onwaarschijnlijk dat het om 2014 uitlopers gaat.

Een 2013 uitloper, mits vroeg genoeg opgekweekt, zou in datzelfde jaar al bloemknoppen moeten aanleggen. En in 2014 bloemen (en daarna vruchten) moeten geven.

Waarom dan nu geen bloemen? -> dat weet ik niet. Het enige dat ik kan verzinnen is dat ze nu verhoudingsgewijs heel veel stikstof krijgen, en daardoor alleen bladgroei vertonen. De planten kunnen zo lekker groeien, ze hebben niet de behoefte om aan nageslacht (=bloemen, = vruchten) te werken. Wilde gok, zonder ervaring.

Gewoon laten staan, voorlopig niet bijmesten. Misschien dat ze uit armoe toch aan kindertjes (=bloemen) gaan denken.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:
Dat is een waarheid als een koe natuurlijk, maar het zou jammer zijn als er volgend jaar, na een uitbundige bloei, de witte aardbeien uit blijven en G-L er dán pas achter komt waarom dat is.......

Staan naast de FM Schindler en senga senganas. Ik had gelukkig al door dat het anders nooit zou lukken Maar vreemd genoeg zijn er geen bloemen te zien terwijl de andere 2 rassen wel volop bloemen/vruchten maken. Zelfde aankooptijd bij zelfde kweker en vroeg in het voorjaar geplant, maar ik vind het niet zo erg, laat ze nu maar lekker veel uitlopers maken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...