Jump to content

Natte komkommerplant zelf bevruchten

Piroska

Recommended Posts

Ik heb in de kas een Kiwano en een citroenkomkommer staan. De komkommer is al een tijdje aan het bloeien, mannelijke en vrouwelijke bloemen dus ik wilde de vrouwelijke gaan bevruchten.

Nu is het altijd vochtig in mijn kas, de bloemen zijn altijd een beetje nattig dus wat ik ook doe, ik krijg echt geen stuifmeel op mijn kwastje!

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Droger wordt het niet dan dat het nu is, ik water erg weinig en de hele zijwand staat open en het raam staat open, het is hier nu eenmaal heel erg vochtig en warm.

Misschien mannelijke bloem plukken en enkele uren in een vaasje water zetten op een drogere plek, zodat je dan stuifmeel aan je kwastje kunt borstelen?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Doen de insecten het niet voor je dan, als toch alles open staat ?

Mannelijke bloem plukken en met wat meer geweld dan een kwastje, de bloem als penseel gebruiken en daarmee de vrouwelijke bloemen bevruchten ? Moet je wel goed weten welk moment de vrouwelijke bloem echt goed ontvankelijk is voor het stuifmeel. Je kan niet 3x per dag mannelijke bloemen blijven plukken misschien.

Weknow, klinkt als een goed idee, ik ga dat proberen in elk geval.

Bit, mijn kas staat helemaal vol planten en ik zie eigenlijk nauwelijks insecten, alleen aan het plafond die er weer uit proberen te komen. De kans dat die alles kunnen bevruchten is niet heel groot denk ik. Ik heb wel aardig wat mannelijke bloemen op het moment, ik kan die best wel plukken, ga ik ook proberen. Thanks heren!