Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

'Vul je pensioen aan met een moestuin!

Featured Replies

Geplaatst:

Ik gebruik vaak mijn hersenen niet, maar mijn gevoel.... Maar ik zit niet in de politiek.......

Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.

Geplaatst:

nou, ze had al een paar missers hiervoor, probleem is een beetje dat men in de Partij van de Aalmoestuin:

eerst doet en dan denkt en als men denkt, men dan ook denkt dat men het beste weet wat de mens zou moeten willen

(ik heb nog wel een paar onderwijs-zeperds van de PvdA voor u)

(ikzelf zou mijn pensioen graag willen aanvullen met de door mijzelf betaalde premies, kan ik t/m 130 mee toe )

Geplaatst:

Dit hele moestuin- verhaal is een prachtig voorbeeld van het enorme overschreeuwen in de politiek, media en hier op internet. Denken jullie nou echt Kleinsma bedoelde dat arme bejaarden maar piepers moeten kweken? Tuurlijk niet. En dat weten al die schreeuwers in Den Haag ook wel. Maar ja, de krant halen door zo hard mogelijk "SCHANDALIG" te roepen, dat is politiek anno 2014.

Wat mij betreft maken we Kleinsma erelid van het Moestuinforum voor haar goede reclame.

Geplaatst:

Wat een ophef in de media, was er weer niks anders in het nieuws te vertellen? Kijk je kan genoeg oudjes niet vragen om te tuinieren, maar het principe klopt verder wel lijkt mij. Wij kennen een stel die van 40 euro per week moet leven voor kleding, eten en andere dingen die ze willen kopen (huur, stroom, etc. vallen buten deze 40 euro.). Bij hun denk ik wel soms: ze zijn nog fit genoeg (50'ers) en ze hebben 150m² achtertuin schat ik: als je dan eens ook wat groenten gaat verbouwen.. Als je van 40 euro per week moet schelen dan kan dat denk ik een best groot verschil maken Best kans dat Klijnsma ook zo dacht, maar even niet nadacht over de fysieke kant van het verhaal. Ach, kan gebeuren, stom foutje, punt er achter en verder gaan.. Geen circus van maken, denk ik dan.

Geplaatst:

Precies! Maar omdat het - letterlijk - komkommertijd is, komt het circus vanzelf. Waarschijnlijk wilde ze iets zeggen over zelfredzaamheid van mensen in moeilijke situaties, maar is die quote door het AD lekker, buiten context, dik aangezet. Genaaid door de krant.

Geplaatst:

- Arme mevrouw K. Een verspreking en ze is de lul, toch zou je van een politicus mogen verwachten dat je weet dat je in een glazen huis zit.

- Je huis moeten opeten bij geldgebrek? Een huis is vermogen. Net zoals spaargeld. Spaargeld moet je opeten (daar is spaargeld ook voor: voor mindere tijden). Een huis dus ook (je moet er wel in kunnen blijven wonen).

Goed, nu even wat leuks, van lang geleden (uit 1980?). Is al meerdere keren langsgekomen. Blijft leuk:

Geplaatst:
Precies! Maar omdat het - letterlijk - komkommertijd is, komt het circus vanzelf. Waarschijnlijk wilde ze iets zeggen over zelfredzaamheid van mensen in moeilijke situaties, maar is die quote door het AD lekker, buiten context, dik aangezet. Genaaid door de krant.

Ik denk dat je het dan te simpel ziet. Als dit een op zichzelfstaand incident zou zijn, dan hebben jullie gelijk. Maar als je dit in het licht ziet van al haar eerdere uitspraken en acties, dan krijg je ineens een heel ander beeld. Als er iemand verantwoordelijk is voor de verschraling en verslechtering van ons sociale stelsel dan is zij het wel. En de uitspraken die ze hier deed zijn typerend voor haar. Achteraf lullen en zeggen dat je het niet zo bedoeld hebt is natuurlijk heel makkelijk, maar denk maar niet dat deze mevrouw echt zo onschuldig is als ze wil doen voorkomen!

Geplaatst:

Als belg weet ik uiteraard niet wat een gepensioneerde in Nederland krijgt.

Als iemand me dit zou kunnen vertellen? Mag ook in een PB hoor, dan stuur ik een PB terug met het bedrag wat ik krijg na 45 jaar gewerkt te hebben in de privé sector. (een echte schande)

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

ik denk dat jetta een beetje bezuinigd @la jaren 80!

[hij blijft idd leuk!]

...enne wat bezuinigen betreft

ik denk dat het eind nog lang niet in zicht is!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

@willy de aow [algemene ouderdoms wet] kent de volgende bedragen:

U woont alleen (alleenstaand)

Bruto *€ 1.104,95 Netto € 843,04

* Het bruto bedrag is inclusief de Koopkrachttegemoetkoming Oudere Belastingplichtigen (tegemoetkoming KOB) van € 25,12. Het brutobedrag is exclusief de vakantie-uitkering. De vakantie-uitkering bedraagt bruto € 70,87 per maand en wordt in de maand mei uitbetaald.

U bent getrouwd of woont samen met uw partner,U en uw partner hebben beiden AOW,

Bedrag per maand per persoon

Bruto *€ 762,88 Netto € 582,19

bedragen zijn van de site van het ministerie van soc. zaken

het pensioengeld is afhankelijk van werksituatie [volgensmij]

ik vond dit nog op nu.nl

http://www.nu.nl/geldzaken/3810419/groot-verschil-in-inkomen-gepensioneerden.html

Geplaatst:

Het heeft geen zin om te vergelijken.

De belasting afdragen inn al die jaren zijn ook al verschillend in div landen.

BTW's belasting hier en daar voor.

Hier is de grond duurder en dan de woningen.

Als je nu een huisje wilt huren,zeg maar in Ede dan betaal je gauw 800,00 euro per mnd.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

@ Henkg : geniaal en........ tijdloos

altijd actueel hahahaah heel leuk gevonden

Geplaatst:

moestuintje-voor-later99241403619031.jpg

Deze kwam op FB voorbij.Ik vind m geweldig!

Geplaatst:

(jongens, volgens mij is dit weer een door de spindoctor bedacht rookgordijn om de echte foute maatregelen te verhullen)

Geplaatst:
  • Auteur

anders-neem-je-toch-23871403698151.

.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

hahaha, ik zag hem ook net!

nou je kunt zeggen wat je wilt maar jetta is goed voor de creativiteit!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.