maggy Posted June 22, 2014 Share Posted June 22, 2014 hallo iedereen ik had voor jullie een vraagje ik had graag witte boontjes gehad in de tuin jullie kennen ze allemaal voor boontjes in tomatensous te maken koop je dit in zaad of moet je zo een witte boon laten weken en als ze kiemt in de grond steken of hoe gebeurd dit is het nog niet te laat om dit dees jaar nog te proberen onder jullie zijn er zeker die mij kunnen voorthelpen om uit te leggen hoe ik het moet aanpakken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted June 22, 2014 Share Posted June 22, 2014 Kijk hier eens naar, vindt ge veel informatie.En neen, het is nog niet te laat om ze te zaaien. http://www.tuinplus.nl/fileadmin/user_upload/Tuinplus/Afbeeldingen/Infoblad_Ontkieming_van_bonen.pdf Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maggy Posted June 22, 2014 Author Share Posted June 22, 2014 inderdaad zeer interessant artikkel maar daarmee weet ik de naam nog niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted June 22, 2014 Share Posted June 22, 2014 Witte krombek is daar voor geschikt.Cannellino ook en die geeft een betere opbrengst, veel grotere bonen. Is eerder een soepboon. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maggy Posted June 22, 2014 Author Share Posted June 22, 2014 ah ok dank u wel voor de naam sevens even googlen eerst nog even voetbal kijken ihihi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted June 22, 2014 Share Posted June 22, 2014 Off topic natuurlijk maar ze hebben wel gewonnen 1-0 Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maggy Posted June 22, 2014 Author Share Posted June 22, 2014 yeeeeeesssssss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maggy Posted June 22, 2014 Author Share Posted June 22, 2014 morgrn snel naar de winkel en hopelijk vind ik de witte boontjes dan kan ik ze morgenavond al planten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 zou ze even voortrekken in potgrond en uitplanten alls ze een cm of 10 zijn (of zijn er bij u geen vogels, muizen, slakken,... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 Witte (struik)bonen Valdor heb ik nog maar net gezaaid. Niet voorweken die Valdor varieteit, zijn dan bijna altijd rot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maggy Posted June 24, 2014 Author Share Posted June 24, 2014 ik was niet van plan om ze voor te weken en inderdaad ik heb hier heel weinig last van vogelg slakken en ander ongedierte gelukkig maar ik heb nog geen bonen gevonden de boerentenen die heb ik wel gezien maar dan moet mn manlief nog stokken plaatsen als ik deze wil nog verder op zoek gaan vandaag ik wat gisteren bij aveve gaan kijken en die zie me dat witte krombekken niet bestaan hij ging vandaag eens horen bij zn leverancier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Net even gekeken in de gids van van der Wal, daar staan ze nog gewoon in:https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/shop/sub,2/pid,1353Waarschijnlijk zijn ze dan ook nog wel bij anderen te krijgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Hier komen ze gewoon van bij Aveve... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted August 9, 2014 Share Posted August 9, 2014 Witte krombek is daar voor geschikt.Cannellino ook en die geeft een betere opbrengst, veel grotere bonen. Is eerder een soepboon.Die cannellino heeft toch geen steunstokken nodig he? Vond er niks over terug hier met de zoekfunctie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 14, 2014 Share Posted August 14, 2014 het zijn vermoedelijk stambonen, maar ja, die moeten we hier ook steunen hoor, twee stokken met een touwtje er tussen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted August 14, 2014 Share Posted August 14, 2014 Bedankt, dan had ik maggy gelukkig de juiste info gegeven per pb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts