Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Bloesem van de pruim.. Half mislukt?

dennislp

Recommended Posts

Wie o wie helpt me.

Moet ik de lieveheersbeesjes verjagen, of zal het een andere oorzaak hebben?

Onze pruim doet het jaar in, jaar uit, altijd PERFECT. Maar dit jaar? Alleen de linker helft heeft bloesem gehad, de rechter helft bijna niet

Ik denk dat het door een van deze 2 redenen kan komen, want dit kwam de vorige jaren niet voor.

- We hebben hem afgelopen najaar niet gesnoeid, te lang gewacht. (Normaal elk na jaar dat we alle uitlopers weg snoeien)

- Er hebben veel lieveheersbeesjes ingezeten met larven.. Zouden die eitjes hebben gelegd in de knopjes?

Ik vind die 2de mogelijke reden het meest logisch.. Weten jullie misschien een reden?

Wie o wie helpt me.

- We hebben hem afgelopen najaar niet gesnoeid, te lang gewacht. (Normaal elk na jaar dat we alle uitlopers weg snoeien)

Dennis ik weet weinig van bomen maar de pruimen die bij ons huis in de tuin stonden/staan zijn zeker 20 jaar niet gesnoeid en die gaven vorig jaar nog volop pruimen. Of het dus aan het snoeien ligt is nog maar de vraag, denk ik. Voor de duidelijkheid onze pruimen zijn Quetschen.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/