MarcMais Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Hallo, ik moet gedurende de zomer Mais kruisingen uitvoeren. Daarvoor wordt een papieren zak over de tassel (Nederlands??) geplaatst waarin het suifmeel wordt opgevangen. In het verleden heb ik hiervoor zakken gebruikt die erg onhandig waren voor dit doel, omdat ze op de bodem in elkaar vouwden, waardoor het stuifmeel in de hoekjes van de zakken kwam te zitten. Om het stuifmeel eruit te krijgen, moest ik een hoekje van de zak open knippen en het stuifmeel in een weegschuitje overbrengen. Ik hoop dat er zakken zijn die niet zo onhandig in elkaar vouwen, waardoor het stuifmeel er veel makkelijker uit te krijgen is, maar Google heeft me nog niet geholpen. Weet iemand hier waar ik dat soort zakken zou kunnen vinden? Gr. Marc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Kan je de zak niet omvouwen?Dan zit de vouw aan de buitenkant.En dan zal er in elk geval minder stuifmeel blijven zitten. Of je kan eens bij een bakker vragen of die zakjes heeft met een kleinere vouw.Ik denk dat alle zakken zo'n vouw hebben, zeker papieren zakken. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 groente boer op de markt heeft papieren zakken. Bij de friet tent. als deze goed zijn kun je ze van hem of ergens anders kopen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Maak zelf een papieren zak, zonder vouw aan de onderkant. Gewoon een langwerpig stuk papier aan de zijkanten dichtmaken. Of maak een puntzak; hoef je maar 1 puntje open te knippen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcMais Posted June 25, 2014 Author Share Posted June 25, 2014 Hmmm... een puntzak zou inderdaad wel erg handig zijn, maar is te klein voor een maisplant. Zelf zakken maken zou kunnen, maar het zijn behoorlijk wat kruisingen die uitgevoerd moeten worden, dus dat wordt wel veel werk. Plus dat het bij voorkeur glad papier moet zijn, zodat het stuifmeel niet voornamelijk aan de binnenkant van de zak blijft kleven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Ken wel van die amerikaanse boodschappen papieren zakken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Hmmm... een puntzak zou inderdaad wel erg handig zijn, maar is te klein voor een maisplant. Zelf zakken maken zou kunnen, maar het zijn behoorlijk wat kruisingen die uitgevoerd moeten worden, dus dat wordt wel veel werk. Plus dat het bij voorkeur glad papier moet zijn, zodat het stuifmeel niet voornamelijk aan de binnenkant van de zak blijft kleven. Gebruik bakpapier....... of die zakken waar ze stokbroden in doen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts