Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb gister heel wat bloembollen gekregen van een hoveniersbedrijf die mijn stiefvader kent! Ben eigenlijk helemaal niet van de bloemen, maar wel een leuk om ook eens te doen

Geplaatst:

Ik heb vandaag zon gekregen. Het zou volgens de berichten bewolkt en kouder worden, maar het was vanmiddag heerlijk warm en de zon scheen. Een kadootje als je er niet op rekent.

Geplaatst:

Een kleine courgette van een tuinbuurvrouw. Pepers en paprika van een tuinbuurman. Ik heb hun ook het een en ander gegeven. Dat is het voordeel van een volkstuin, je kunt nog eens wat uitdelen en ontvangen.

Geplaatst:

de gouden tuinschep

ik had de grootste wedstrijdui

(schaam me wel een beetje: iedereen had vet veel meeldauw, ik ook, mijn uitje was maar 440 g en had 5 kilo moeten worden, ik had dus de minst kleine... )

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Dat boek heb ik ook, een leuk boek, doch de beschrijvingen zijn niet geheel compleet, met name wat betreft giftigheid en stoffen die zich op kunnen hopen in je lichaam. Ik gebruik het als werkboek: ik schrijf er zelf bij wat ik nog meer gevonden heb over bepaalde planten. Daar is het boek ideaal voor.

Ik heb veel likjes van de zwerfkat gekregen, meer dan ooit. En ik heb een heerlijke dag gekregen en een lieve daad van een tuinbuurman die ongevraagd gewacht heeft op mij, zodat ik niet alleen in het bijna-donker op een inmiddels verlaten tuincomplex in mijn eentje nog alles zat af te ronden. En gisteren heb ik hulp gekregen op de tuin, we hebben samen tunnels gezet en de wintersla en winterandijvie deels overgepoot.

Geplaatst:

Twee kroppen andijvie en schorseneren van een tuinbuurvrouw. Ik ben er heel blij mee! Aangezien ik alleen maar supervers kan eten, of vers geplukt en binnen een paar uur ingevroren, is dit weer een uitbreiding van mijn dieet.

Geplaatst:

Een boek van opa genaamd: "Thieme's Tuinboek" (4e druk) Eerlijk gezegd geen idee hoe oud die is, jaartje of 30/40? Zal er zeer zuinig op zijn, wel bijzonder om daar af en toe ook wat kennis uit te halen net als opa

Vriendelijke groeten,

Holland

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...