minie Geplaatst: 20 september 2014 Geplaatst: 20 september 2014 32 eieren van de kippen van mijn moeder. Die ga ik niet allemaal houden, ik geef ook weer wat weg Quote
Balto Geplaatst: 20 september 2014 Geplaatst: 20 september 2014 Ik heb gister heel wat bloembollen gekregen van een hoveniersbedrijf die mijn stiefvader kent! Ben eigenlijk helemaal niet van de bloemen, maar wel een leuk om ook eens te doen Quote
Kibas Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Ik heb vandaag zon gekregen. Het zou volgens de berichten bewolkt en kouder worden, maar het was vanmiddag heerlijk warm en de zon scheen. Een kadootje als je er niet op rekent. Quote
appelvrouw Geplaatst: 21 september 2014 Auteur Geplaatst: 21 september 2014 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 27 september 2014 Geplaatst: 27 september 2014 1 beauty knolselder van Anneke (dank je Anneke ) Quote
Kibas Geplaatst: 27 september 2014 Geplaatst: 27 september 2014 Een kleine courgette van een tuinbuurvrouw. Pepers en paprika van een tuinbuurman. Ik heb hun ook het een en ander gegeven. Dat is het voordeel van een volkstuin, je kunt nog eens wat uitdelen en ontvangen. Quote
RobO Geplaatst: 28 september 2014 Geplaatst: 28 september 2014 de gouden tuinschep ik had de grootste wedstrijdui (schaam me wel een beetje: iedereen had vet veel meeldauw, ik ook, mijn uitje was maar 440 g en had 5 kilo moeten worden, ik had dus de minst kleine... ) Quote
Stan Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 2 stuks courgette en een spitskool van Impy en Thanx. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
thea Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 Glazend azijn pot met kraantje voor mijn verjaardag nog. Te koop bij Blokker Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
RobO Geplaatst: 2 oktober 2014 Geplaatst: 2 oktober 2014 appels, veulzaterdag : peren...ook veul Quote
beertjerinke Geplaatst: 2 oktober 2014 Geplaatst: 2 oktober 2014 2 pompoenen Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
appelvrouw Geplaatst: 2 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2014 Rode perziken hier uit het dorp..ik stond er echt van te kijken..perziken op 1 oktober Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
minie Geplaatst: 4 oktober 2014 Geplaatst: 4 oktober 2014 2 mooie fleskallebassen van mijn tante. Quote
Bit Geplaatst: 22 oktober 2014 Geplaatst: 22 oktober 2014 Vandaag kreeg ik van iemand dit boek mee: 1 Quote
RobO Geplaatst: 24 oktober 2014 Geplaatst: 24 oktober 2014 mooi! niet te wild plukken hèwij kregen een zak stoofpeertjes, ga maar eens wat weckpotten bijkopen Quote
Kibas Geplaatst: 26 oktober 2014 Geplaatst: 26 oktober 2014 Dat boek heb ik ook, een leuk boek, doch de beschrijvingen zijn niet geheel compleet, met name wat betreft giftigheid en stoffen die zich op kunnen hopen in je lichaam. Ik gebruik het als werkboek: ik schrijf er zelf bij wat ik nog meer gevonden heb over bepaalde planten. Daar is het boek ideaal voor. Ik heb veel likjes van de zwerfkat gekregen, meer dan ooit. En ik heb een heerlijke dag gekregen en een lieve daad van een tuinbuurman die ongevraagd gewacht heeft op mij, zodat ik niet alleen in het bijna-donker op een inmiddels verlaten tuincomplex in mijn eentje nog alles zat af te ronden. En gisteren heb ik hulp gekregen op de tuin, we hebben samen tunnels gezet en de wintersla en winterandijvie deels overgepoot. Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2014 Vandaag kreeg ik van iemand dit boek mee: Wildplukken oké..maar de recepten zijn wel van de boer... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 27 oktober 2014 Geplaatst: 27 oktober 2014 Gisteren stond er een mooie pol Lavas te wachten op mn tuin. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 27 oktober 2014 Geplaatst: 27 oktober 2014 21 zeer lange bamboe stokken Quote
RobO Geplaatst: 1 november 2014 Geplaatst: 1 november 2014 een bloemndaalse gele van 3 kg van Lambert (jeej Lambert) Quote
Kibas Geplaatst: 10 november 2014 Geplaatst: 10 november 2014 Twee kroppen andijvie en schorseneren van een tuinbuurvrouw. Ik ben er heel blij mee! Aangezien ik alleen maar supervers kan eten, of vers geplukt en binnen een paar uur ingevroren, is dit weer een uitbreiding van mijn dieet. Quote
RobO Geplaatst: 10 november 2014 Geplaatst: 10 november 2014 2 volle zakken blad "gekregen"van de gemeente Haarlem, dank gemeente Haarlem Quote
Holland Geplaatst: 11 november 2014 Geplaatst: 11 november 2014 Een boek van opa genaamd: "Thieme's Tuinboek" (4e druk) Eerlijk gezegd geen idee hoe oud die is, jaartje of 30/40? Zal er zeer zuinig op zijn, wel bijzonder om daar af en toe ook wat kennis uit te halen net als opa Quote Vriendelijke groeten, Holland
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.