Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat een heerlijke foto zo: even genieten na gedane arbeid. 

Ik kreeg van een vriendin zaadjes van Engelwortel, was bij haar aankomen waaien. Hij is heel mooi donkerrood. Ik ben benieuwd. Binnenkort (geen idee hoe binnenkort) maar eens zaaien. 

• Like 2

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Gisteren kreeg ik van een medetuinder die zijn schuur aan het opruimen was verschillende aangebroken blikjes verf en een paar planken. Die gaan goed van pas komen voor het kasje wat ik aan het bouwen ben.

• Like 1
Geplaatst:

Vandaag kreeg ik hele leuke, maar vooral ook mooie, groene post van @Tanja65. Een werkelijk prachtige zelfgemaakte kaart 😍 met leuke en voor mij bijzondere zaden. Echt heel blij mee!

IMG_6936.jpeg

• Like 5
Geplaatst:

Een rekening van 80 euro ! Want ik wil tomaten gaan kweken en enten ook. Dus 3 soorten tomatenzaadjes en onderstammen. Al rondneuzend op de webshop kwamen er pootaardappelen bij, en zaden van snijbonen en sperziebonen, toen dacht ik , ik moet ook entclips hebben. Toen dacht ik van, een zakje paprikazaad en komkommerzaad is ook wel leuk. Bij het afronden van mijn bestelling dacht ik van , laat ik ook meteen wat perliet en vermiculiet en een potje stekpoeder meebestellen,Toen kwamen er nog kousebandzaadjes en selderijzaadjes bij,  En toen ben ik maar gestopt met bestellen anders moet ik straks een moestuin zoeken van anderhalve hectare en een bijbaan als krantenbezorger beginnen😇

Oja, en naast de rekening die ik heb gekregen, krijg ik dus ook een zakje verassingszaad bij de bestelling 

• Like 4
Geplaatst:

Ik heb een tafel gekregen die anders weggegooid zou worden. Kan ik wel gebruiken in het kasje wat ik nog aan het bouwen ben. Heb ik wat werkruimte om bijv wat plantjes te verpotten. De temperatuur in de kas was al erg aangenaam met het zonnetje erop!

20250205_144104.jpg

• Like 3
Geplaatst:

Dat wordt een fijne plek!

Wij kregen een fijn voorgezaagd kratje aanmaakhoutjes!

En twee pompoentjes uit Woudenberg.

• Like 4

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Drie vlinderstruiken gekregen vandaag die al lekker aan de groei zijn! En ze werden ook nog voor me in de grond gezet👍

En nog mooier hulp om de laurierstruiken op onze oprijlaan eens flink te snoeien.. je kon de bocht eigenlijk nauwelijks meer goed nemen. Ik heb geen foto gemaakt bij de start van het werk maar achter Joep zie je nog wel hoe groot de al flink oude struiken waren.

IMG_4651.thumb.jpeg.1872ce8603ce628567253a5ab1580a04.jpeg

In in paar uur was het werk gepiept wij blij😀😀

Alles is ook meteen voortvarend opgeruimd door Jorieke en Lie.. de groene delen en kleine takken op de verschillende takkenwallen en het dikkere hout op een stapel voor de stook.  
En daarna nog eventjes drie boompjes omgezaagd; deze op de foto dat was de bovenste helft van dood.  Het deel dat is blijven staan zal als paal voor een constructie voor druif/tayberrie gaan dienen. 

IMG_4660.thumb.jpeg.c1064b87b4b2d5651ae214e10c842b59.jpeg

• Like 4

Geplaatst: (aangepast)

Van de buurvrouw die haar kelder aan het opruimen is. De kleintjes zijn sowieso voor gedroogde peperflakes komend seizoen. Rest zie ik nog wel. Blij mee!

IMG_7125.jpeg

aangepast door Dahli
  • Like 5
Geplaatst:

Mooi! Afwassen en dan opbergen met de ringen niet gespannen op de deksel maar bv in de pot als ze goed droog zijn. Soms heb je nieuwe ringen nodig zeker als ze al een tijd op de pot zitten.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...