Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

We kregen logees uit ons oude dorp in Frankrijk. Die hadden zoveel meegenomen joh daar wordt je bijna ongemakkelijk van. In ieder geval erg verlegen.

Natuurlijk drank..een fles whisky in een favoriete smaak ( Glenmorangie) verschillende Belgische biertjes ( Orval!), meerder kleine flesjes zelfgemaakte cider en en grote fles eigen notenwijn. Ook uit hun eigen tuin een zak walnoten, een bak appels en een pompoen. 
Van andere buren hadden ze meegekregen een pak verschillende biertjes, droge worst, snoepjes. En nog weer andere buren hadden twee potten honing meegenomen en de derde buur had een mand meegegeven die ik ooit in mijn handen had met het idee hem weg te doen want het hengsel was helemaal stuk. Een mandje van mijn moeder. Hij pakte hem van me af en ik kreeg hem nu terug, het hengsel prachtig gerepareerd.

Dat was nog niet alles er kwam een bak met plantjes uit de auto, wilde Lorrainse knoflookbieslook, een bak wilde primulaatjes, bloed zuring, een zaailing salie, een bakje met gezaaide grootmoeders oorbel, 2 aubergine-, drie peper- en twee paprikaplantjes.

Ik kreeg ook tomatenzaden, zaden van het afgelopen jaar van zijn eigen oogst waarvan ik weet dat het prima kwaliteit is. 😊👍

image.thumb.jpg.f077f8d0df2cec2612ddb3c35cdc4172.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Twee prachtige bloemstukken.

We waren 50 jaar getrouwd.🥰

P1060113.JPG

aangepast door Rookie

Geplaatst:

Jet, heerlijk al dat lekkers en leuks!  Maar dat mandje van je moeder is wel erg leuk en lief! 😊

Geplaatst:

Een paar ontkiemde appelpitten. Het is een appel met een verhaal. 11 jaar geleden toen ik in verwachting was, at ik een appel. De allerlekkerste appel ooit. Ik werd misselijk van alles, dus de appel was een godsgeschenk, in zulke gradaties moet je denken.
Die appelzaden heb ik gezaaid. Waren er veel. Heb aardig wat uitgedeeld. Zelf 2 gehouden. Mijn bomen zijn ten prooi gevallen aan ongedierte. Maar vriendins boom stond gewoon te bloeien als een mallen. Ze heeft sinds 2 jaar appels en ze zijn heel lekker zei ze me. We hadden een feestje. Ik kreeg een mini potje met allemaal ontkiemde pitten. Zó leuk!

c420d69a197c8f0858c51cd09913fd10.jpg

Ik ga ze allemaal houden en tzt in de voortuin zetten. Ik wil die appels weer proeven!

Geplaatst:

Een zakje rabarberzaden van mijn dochter.

Ik ga proberen of ik rabarber zelf kan opkweken.

Geplaatst:
3 uren geleden, Rookie zei:

ga proberen of ik rabarber zelf kan opkweken

Kan prima, maar je moet wel een paar jaar wachten voor je kunt plukken.

Geplaatst:

Potje kweeperen-aardbeienjam van een van de volkstuinburen. Heeft een flinke hoeveelheid kweeperen van mij gehad vorig jaar. Want ik kom er meestal toch niet toe om ze verder te verwerken dan een soort stoofpeertjes. 

Geplaatst:

Bonenpost!

Ik ben er super blij mee, er zitten een paar heel leuke soorten bij.

P1060166.JPG

Geplaatst:

Watvoor bonen zijn het?

Geplaatst:

Stambonen en pronkbonen.

Geplaatst:

Een stekje knoflookmosterd van mijn buurvrouw gekregen. 💚

Geplaatst:

Dat klinkt lekker, Arja! 

Geplaatst:

Geen idee, maar ik heb het geplant en dan zien we het wel.

Zojuist ook nog een restantje pootuitjes gekregen. 

Geplaatst:

Ik heb gisteren gele pootuitjes van mijn moeder gekregen die ze over had. Hiervoor moet ik een plekje in de border van de siertuin vinden, want de bakken zijn vol gepland. 

Geplaatst:
  • Auteur

Van Jorieke een mooie flink grote zoete aardappel! Nu nog eens bedenken wat ik daar voor iets lekkers mee ga maken

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Een lief envelop met een prachtige kaart, een zakje waterspinaziezaad en nog twee zakjes met aparte tomatenzeden van @Dahli.

P1060182.JPG

Geplaatst:

Gele pootuitjes van mijn moeder die ze over heeft. Deze komen in de border te staan, want in vakken zijn al allemaal gereserveerd voor wat anders. 

Geplaatst:

Vandaag zeer zonnige post van @Rookie ontvangen! Daar word je toch blij van?! Met Espelette-zaden die ik nog niet in mijn verzameling had, maar heel graag wilde hebben. Mijn eerste pepersoort voor volgend seizoen is al bepaald 😃.

IMG_7206.jpeg

Geplaatst:

Een hibiscus plant van de Lidl gekregen van mijn man. 

20250314_081254.thumb.jpg.92f38d143177a73aae0c78aab039f5cd.jpg

Geplaatst:

Pretty! 😍

Geplaatst:

Mijn schoonvader werkt al jaren als vrijwilliger bij de kringloop op de boekenafdeling. Soms komt hij iets tegen waarvan hij wel weet dat ik het leuk vind. Vandaag was het weer eens het geval. Ik ben er blij mee, het lijkt me een leuk boek, ook omdat het vanuit de Amish (en Mennonieten) is geschreven.

IMG_7219.jpeg

Geplaatst:

Ik wist niet dat er boeken waren in het Nederlands met recepten van de Amish.

Leuk!

Geplaatst:

Wat een leuk boek @Dahli! Ik wist ook niet dat er dergelijke boeken in Nederlandse versie waren

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic