Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Vriendin kwam eten en nam haar groente tas mee van Jagtlust..want wat daarin zat deze week dat lust haar man niet😉snijbiet, venkel en capucijners. Ze is met een halve spits kool weer vertrokken want dat lust ie wel😋

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ha, goede ruil!

Ik kreeg een bosje rabarber van mijn buurvrouw. Om medische redenen kan ze niet naar haar moestuin, dus haal af en toe wat en wied het een en ander. Net twee daagjes na de langste dag wilde ze toch nog wel rabarber. Dus dat haalde ik vandaag, in de regen.

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:
  • Auteur

En?

Ik kreeg prachtige tomaatjes vermomd als abrikoos, sla, courgette, snack komkommertjes en gesneden spitskool😎

IMG_5879.jpeg

Geplaatst:

Een bleekselderij die bij mij niet wilt opkomen in mijn nieuwe bakjes en een heerlijke Marokkaanse Munt van @Rookie
Gelijk beide in bakken gezet. Ik ben er erg blij mee.

20250703_174719.jpg

20250703_170224 van Simonne Gerli.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:
  • Auteur

van @Jorieke123

Een mooie dikke koolrabi, al gesneden spitskool en 3 fijne courgettes de laatsten gaan morgen in een pasta zucchini

IMG_5926.jpeg

Geplaatst:

Ik kreeg gisteren mijn broer en schoonzus op bezoek, dat is bijzonder want ze wonen aan de andere kant van de wereld. En ze brachten blauwe bessen en bramen en paprika mee van mijn ouders, want die hebben overvloed en een diepvries die vol raakt. De mijne trouwens ook, dus ik ga morgen jammen. Het wordt er goed weer voor.

Geplaatst:

Haha, ja die zit dan de hele middag in mijn hoofd :)

Geplaatst:
  • Auteur

Een mooie volle emmer kippenkak..wat kan je daar bij mee zijn en de beestjes in mijn composthoop zijn vast nog veel blijer en gaan de hoop lekker feestelijk warm maken!

Geplaatst:

Een rode aalbes als bedankje voor 5 jaar inzet als vrijwilliger. Lief. Maar ga deze wel doorgeven… want ben niet zo van de rode bessen 🫣[emoji1787] heb er genoeg van in de tuin.

Geplaatst:

Van de tuinbuurman…

Wat wortels en een idioot grote chinese kool. Het ding weegt bijna 4 kilo! Ooit heb ik eens een witte kool gekregen van lieve Angela. Ook zo idioot groot! Ergens staat er op dit forum nog een foto van, maar kon hem niet vinden! 😊

IMG_8305_Original.jpeg

Geplaatst:

Ik kreeg van mijn broer een pot abrikozenjam van eigen abrikozen uit Nederland! Mijn moeder had een pit van de Turkse abrikoos gezaaid. Die boom werd te groot en heeft ze in een gemeentewerk recht voor huis geplant. Dit jaar ging het vol met bloesem. Toen werd het ineens een abrikoos en 2 weken terug heeft mijn broer z’n 15 kilo abrikozen geoogst… wat aan de buren en schoonfamilie e.d. uitgedeeld. Een mevrouw die langsfietste kreeg ook wat (later kwam ze terug dat ze bij de Lidl had gekocht, maar die waren niet lekker!). Nou. Om een beetje te conserveren heeft mijn broer wat jam filmpjes bekeken en toen zijn eerste jam ooit gemaakt. Het is de allerlekkerste abrikozenjam die ik ooot heb gegeten. En dat van een Turkse Hollandse abrikoos uit Brabant. Moet niet gekker worden!

ab3f6a1b23d0ffbca6a0719a9dad8cd0.jpg

Geplaatst:

Eerste rijpe appels van dit jaar (Yellow Transparent), van mijn Roemeense overbuurvrouw (eigenlijk van haar moeder, zij komt in de zomer naar Nederland en verzorgt o.a. de tuin). Prima moesappel, staat nu te koken:

20250710_212031.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Gezelligheid dat voorop 😎en dan nog lekkers om bij de soep te eten en deze mooie gevulde doos ( let op de nieuwe thumbupaardappeltjes) waar ook nog koolrabi bijhoort! IMG_5992.jpeg

En nog lekker prik water ook voor de dorst!

Geplaatst:
  • Auteur

Neee shit! Is ie eruit?

Geplaatst:

Ja, hij is er uit en we hebben er niet meer gevonden en zijn meteen onder de douche gesprongen en de wasmachien staat aan ;) Brrrr irritante beestjes! (al hingen hier bij thuiskomst meteen een paar dazen om ons heen dus tja... ze lusten ons allemaal wel rauw lijkt het)

Maar goed... Naast die teek kregen wij een lekkere fles limonade, koekjes, een potje atjar/achar, en dat soepje bij de broodjes enzo. En een wedstrijd aubergine en peppadew als logeerplanten, waar ik heeeel goed voor ga zorgen natuurlijk (twistedangel)

Geplaatst:

Zo goor….teken! Yuk!

Geplaatst:

Van de buurvrouw op de moestuin een courgette die de vorm heeft van een aubergine, meteen gegrild en gegeten, mjam. Vragen naar de soortnaam! Verder diverse bloemenzaadjes en een plantje gele calendula. Wist niet eens dat dat bestond.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Anderhalve kilo prachtige bessen en koolrabi’s van buurman Peter gekregen! 😊

IMG_8390_Original.jpeg

Geplaatst:
3 uren geleden, Tanja65 zei:

Van de buurvrouw op de moestuin een courgette die de vorm heeft van een aubergine, Vragen naar de soortnaam! . Wist niet eens dat dat bestond.

Ik heb ook courgettes in die vorm. Die van mij zijn White Libanese. Heel licht van schil dus. En het bizarre van die plant is dat hij vertakt. Hij groeit als een normale courgetteplant, maar dan inmiddels met 3 stammen. Het is echt een grote wilde bos. Goed zoeken naar de courgettes dus.

Deze foto is van een paar dagen geleden, een bol en links de white Lebanese:

bol en WL.jpg

Mmmm, er gebeurt iets geks met de kleuren, het is opeens heel flets, de kleur van de courgette klopt wel nog aardig.

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

@hazeltje dat is precies zo een als ik vanmiddag kreeg, ook zo heel lichtgroen dat het bijna wit is inderdaad. Maar mjam. Ik wil die zeker volgend jaar kweken. Ik denk dat de groen courgette plek moet maken. Want deze, de patisson en de gele courgette vind ik allemaal lekkerder.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Van de buren lekkere palmkool gekregen. 20250715_093132.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic