Gast Geplaatst: 17 augustus 2014 Geplaatst: 17 augustus 2014 goed bezig gaan met Bosbrandjes advies heeft t nog zin dan om het nu in de zon te zetten? de potten hebben drie maanden vrij koel gestaan. ik bedacht me al om de inhoud (zonder takjes) heel licht te verwarmen om zo de etv kristallen op te lossen. kan me goed voorstellen dat citroensap geen kwaad kan, goed voor smaak en houdbaarheid. Maar wat zou dan het verschil zijn tussen Coniferen en Sparren? hier zitten nadrukkelijk geen Coniferentwijgjes in (ze zijn een van de weinige bomen waar ik absoluut niet tegen kan ) Quote
Bosbrandje Geplaatst: 17 augustus 2014 Geplaatst: 17 augustus 2014 Voor spar en den geldt die waarschuwing ook idd. Ik dacht aan coniferen en jeneverbessen omdat ik daar vroeger thee van dronk. Je kan die pot volgens mij weer in de zon zetten hoor. Of een siroop koken en daar de takjes in terug doen. Thee van spar en den is trouwens ook lekker en jaagt effectief de verkoudheid weg. Net als bij de Moemin's Quote “To plant a garden is to believe in tomorrow.”― Audrey Hepburn
Bosbrandje Geplaatst: 17 augustus 2014 Geplaatst: 17 augustus 2014 ik zoek hierbij nog andere toepassingen (culinaire) dan het gebruikelijke theelepel-innemen, heeft er iemand idee-en ? Over de yogurt, over het roomijs, zelf roomijs maken met dennensiroop... Quote “To plant a garden is to believe in tomorrow.”― Audrey Hepburn
Bit Geplaatst: 7 september 2014 Geplaatst: 7 september 2014 Wat gegoogled en kwam deze tegen: http://plazilla.com/page/4295039994/recepten-en-gebruik-van-de-deneigenlijk nooit geweten dat van de den zóveel eetbaar / bruikbaar was. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.