Jump to content

Recommended Posts

Posted

Help Help! Ik kom er niet uit.

Ik heb hier 4 soorten afrikaantjes, ik wil ze gaan zaaien maar krijg nu toch vraagtekens.

Komt uit 1 zaadje, 1 plantje? Zoals de plantjes in het tuincentrum? Of heb je voor 1 plantje meerdere zaden nodig?

Moet je het zaadje op een bepaalde manier neer leggen? Ze zijn langwerpig, wou ze eerst gewoon in de grondsteken, maar heb ze maar plat neer gelegd met wat aarde er over.

Alvast bedankt!

Posted
Afrikaantjes doen niet moeilijk, kiemen makkelijk. Ieder zaadje geeft 1 plantje.

Mijn ervaring is dat vers (van het jaar daarvoor) zaad goed kiemt, zaad dat ouder is kiemt slecht.

@dennis: je kan ze gewoon verspenen zoals met tomaten, pepers, paprika's, etc. Afrikaantjes kunnen afhankelijk van de soort groot wel groot worden dus kijk even op het zakje wat de plantafstand moet zijn.

Posted

Vraag het nog een keertje; top je afrikaantjes?

Meen daar ooit iets van op dit forum gelezen te hebben maar kan het niet vinden.

Wij hebben alleen maar kleintjes, dan is het misschien niet nodig?

Posted

en ik dacht juist dat je meer blad, grotere plant, latere bloei krijgt

Wat zou er van onze experimenten overblijven zonder de ervaring van deze forumleden

Posted

hmm, dat kan ook wel ja... dat is weer waarom je aardbeien ook bij t eerste jaar de bloemen er uit haalt: meer blad -> meer bloemen.

Denk dat je ze dan alleen topt om ze vroeger te laten bloeien..

of toppen tijdens de bloei/ vlak voor, dat ze dan 1000% focussen op bloemen en 0% op bladgroei??

Ben wel benieuwd wie het antwoord weet, je kan veel scenario's bedenken

Posted

Helena toppen is ook helemaal niet nodig, als je eerste bloem uitgebloeid is, en je deze eruithaald loopt de Tagetes vanzelf uit

en wordt bossig.

Players only love you when they're playing.