Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Afrikaantjes


dennislp

Aanbevolen berichten

Help Help! Ik kom er niet uit.

 

Ik heb hier 4 soorten afrikaantjes, ik wil ze gaan zaaien maar krijg nu toch vraagtekens.

 

Komt uit 1 zaadje, 1 plantje? Zoals de plantjes in het tuincentrum? Of heb je voor 1 plantje meerdere zaden nodig?

 

Moet je het zaadje op een bepaalde manier neer leggen? Ze zijn langwerpig, wou ze eerst gewoon in de grondsteken, maar heb ze maar plat neer gelegd met wat aarde er over.

 

 

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afrikaantjes doen niet moeilijk, kiemen makkelijk. Ieder zaadje geeft 1 plantje.

Mijn ervaring is dat vers (van het jaar daarvoor) zaad goed kiemt, zaad dat ouder is kiemt slecht.

 

@dennis: je kan ze gewoon verspenen zoals met tomaten, pepers, paprika's, etc. Afrikaantjes kunnen afhankelijk van de soort groot wel groot worden dus kijk even op het zakje wat de plantafstand moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, dat kan ook wel ja... dat is weer waarom je aardbeien ook bij t eerste jaar de bloemen er uit haalt: meer blad -> meer bloemen.

 

Denk dat je ze dan alleen topt om ze vroeger te laten bloeien..

of toppen tijdens de bloei/ vlak voor, dat ze dan 1000% focussen op bloemen en 0% op bladgroei??

 

 

Ben wel benieuwd wie het antwoord weet, je kan veel scenario's bedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...