Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Lavas zaaien


dennislp

Aanbevolen berichten

Toen we hier vorig jaar zomer kwamen wonen stond er een mega-lavasplant in de tuin. Ik vind het een verschrikkelijke plant die een hele sterke geur afgeeft als je in de buurt bent. Dus ben ik letterlijk dagen in de weer geweest om die plant uit te roeien. Toen ik van de week in de tuin kwam zag ik tot mijn grote schrik dat er weer verschillende stelen omhoog gekomen waren, terwijl ik toch echt dacht dat ik hem met wortel en al vernield had...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben zot van lavas, omdat ik zot ben van soep, iedere pot soep heeft enkele lavasblaadjes nodig

is idd wel erg grote plant, heb er 1 staan in moestuin, iedere keer als hij te groot wordt, snijdt ik hem terug tot op de grond, en alle blaadjes in grote plastiek zak in de diepvriezer, zo zitten we nooit zonder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal hem hier maar in pot houden, en NIET in de volle grond doen !

Lavas doet het wel in een pot, maar groeit beduidend minder dan in de volle grond en ook ik ben gek op lavas in de soep en meer, dus zodra mijn tuin aan huis klaar is gaat hij zeker weer de volle grond in!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, kan ik hem dan gewoon na 1,5meter ofzo toppen?? Heb in dat hoekje nog wel redelijk wat ruimte, zet hem denk bij de heg. Kan daar slecht bij op de grond, dus sla etc. word al lastig -> Kan de lavas er mooi.

 

Ik ga zo even wat zaaien.

 

Update: 12 zaadjes gezaaid. Toch voldoende over, de overige zaailingen ruil ik wel weer

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik had maar een paar zaadjes, anders had ik het ook weer gezaaid!

Dit jaar is mijn eerste moestuinjaar, ik heb van allerlei zaadjes gekregen van anderen, niet alles gaat helemaal goed maar daar leer ik weer van

Heel veel succes gewenst!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

 

Groetjes! Meekje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...