Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Het tuintje en mijn hangende kas:

2e3vaye.jpg

Mijn perenboom aan de achterkant en achter de perenboom staan 2 bloemkool plantjes:

35bh4zm.jpg

Mijn sla:

2irp0zd.jpg

211jmyr.jpg

Geoogste tomaten:

20110814-054718.jpg

Sommige foto's lijken erop of het binnen is maar dat komt door de flits als

je de flits uitzet worden de foto's wazig..

Opmerkingen? Reacties? Complimenten?

aangepast door Gast

 Kweker sinds 2010 

Geplaatst:

Ziet er niet slecht uit. Ik zou straks je tomaten niet te dicht op elkaar zetten (als het tenminste de bedoeling is om ze bij de stokken te zetten. Je sla ziet er prima uit. Je kan aan de schutting natuurlijk meer bakken hangen... bijvoorbeeld met .... sla... wel heel goed de watertoevoer in de gaten blijven houden als je gaat ophangen: droogt snel uit...

Geplaatst:

Hmm bedankt voor het idee!

Ik ga de tomatenplanten aan de zeikant van het huis neer zetten als het daar klaar is samen met die erwten (die in dat bekertje stonden ) Die stokken had ik alvast ff neergezet maar die gaan ook naar de zeikant. Bedankt voor de ideeën en complimenten!

 Kweker sinds 2010 

Geplaatst:

Ja, als je niet veel ruimte hebt, moet je optimaal spelen met de ruimte die je wel hebt. Sla neemt veel ruimte in, op je stukje grond, maar sla heeft niet veel nodig, zeker als je sla zaait die klein blijft....

dscn6823de.jpg

Als mijn sla hier te krap wordt, wordt ie opgegeten.... steeds bijzaaien, dus steeds aanvoer... dan hoef je niet te wachten totdat de sla aan supergrote kropvorming heeft gedaan. Een heleboel mensen hier zaaien pluksla (heb ik zelf geen ervaring mee), maar dat kan je zeker óók overwegen... in een bak, en na het afsnijden, komt er nieuw blad terug...

En dan de volle grond gebruiken voor planten die dat écht nodig hebben... zoals de kolen die je al noemde...

Maar misschien gaan kolen zelfs te langzaam. Nemen ze TE lang teveel ruimte in beslag. En kan je je beter concentreren op gewassen die sneller oogstbaar zijn, zodat je ook nog aan nateelt kunt doen...

edit: Jouw bloemkool plantjes zijn toch hopelijk van mini-bloemkooltjes?

Geplaatst:

Nu zijn ze nog wel mini Ik heb ze juist achter de perenboom gezet om de zon tegen te gaan maar die slakken zorgen er ook weer voor dat het bloemkooltje zelf dalijk minder licht krijgt.. Maar ik heb nu slakken korrels!

 Kweker sinds 2010 

Geplaatst:

Opmerkingen? Reacties? Ja, ééntje, namelijk deze: Complimenten? Daar vraag je toch niet om, die verdien je of die verdien je niet!

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Ja we hebben er 2 alleen raakt het vrouwtjes geit niet zwanger door het mannetjes geit en daardoor krijgen we geen geitenmelk en meer mini geiten..

 Kweker sinds 2010 

Geplaatst:

Dan heb ik nog een vraag. Ik zie op zijn minst drie stuks dubbele contactdozen op die paar vierkante meter. Waar gebruik je die voor ?

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

• 1 maand later ...
  • 2 maanden later ...
  • Nieuwe aanmaken...