jootje Posted April 26, 2011 Posted April 26, 2011 Het gaat goed in Jo`s tuintje. Alles groeit en bloeit goed. ( volgens mij) De aarbeien zijn goed gegroeid, en zitten vol met bloemetjes. heb er vast een netje over gespannen, want ik vind vogels erg leuk, maar niet als ze mijn aardbeitjes op gaan eten. De rode pluksla groeit heel hard en ik denk dat ik er van de week wel wat af kan gaan plukken voor een gemengde salade. De sjalotten hebben mooie bossen groene sprieten, radijs groeit hard, en de nieuw gezaaide radijs gaat ook al hard. Witte kool gezaaid in de grond, binnen een week waren de groene frutsels al boven de grond en nu worden het al heuse plantjes. De broccoli plantjes die pas de tuin in zijn gegaan groeien echt goed. tunneltje heb ik inmiddels verwijderd. De 4 bloemkoolplantjes die ik gekocht had lijken het iets minder naar hun zit te hebben, maar zien er ( nog) niet verloren uit ofzo. De wortels gaan goed. De bosui gaat wel heel erg langzaam...zijn nog steeds ielige sprietjes, of hoort dat zo? De fruitstruikjes groeien ook leuk, maar ik heb al wel gezien dat ze te dicht op elkaar staan. Die zal ik meer uitelkaar moeten zetten, wanneer is de beste tijd om dat te doen? Najaar? ( framboos, rode bes, aalbes, blauwe bes) De aardappels in pot groeien ook goed, althans, het gedeelte wat boven de grond komt De tomaten/paprika/komkommer en peperplantjes die op zolder stonden heb ik naar benden gehaald, met dat warme weer lagen ze steeds op apegapen. Ze staan nu in de bijkeuken en lijken het daar weer op te pakken. Kunnen ze ook gelijk wennen aan lagere temperaturen. Vandaag leuke dingen gekregen ( ben jarig!) een leuke oogstmand met allerlei ( kiem) zaden, labels, allerlei binddraad dingen, handschoentjes, gebloemd schepje, harkje. en een kersenboompje, en een witte druif. Erg veel tuindingen dit jaar, wat ik dus helemaal niet erg vind! Ook een geweldig moestuinkookboek. Kortom, hier mailt een blij mens! Groetjes!
hansm Posted April 26, 2011 Posted April 26, 2011 Gezellig en natuurlijk gefeliciteerd leuk om een druif en kers te krijgen,Het verplanten van je struiken kan inderdaad liefst laat herfst/winter mischien een maand of wat voor verplanten ze een keer rondom alvast losstekendan verplant je ze beter. Pesoonlijk vindt ik dat ze best dicht op elkaar mogen staan en mooi ook, ik probeer juist hegjes van fruitstruiken te krijgen Maar wel verstandig om wat extra te mesten met bv compost mulchlaag. Players only love you when they're playing.
Recommended Posts