Willie Wortel Posted July 7, 2014 Share Posted July 7, 2014 Weet iemand waar in Drenthe betaalbare berkenboompjes te koop zijn.Ik heb al eens gekeken bij Intratuin maar daar wordt je niet vrolijk van ( €75-, per boompje) ook bij andere kwekers zie ik soms erg hoge prijzen.Op marktplaats zag ik ze voor €15-, ook nog containerteelt en dat is een leuke prijs vind ik, alleen was dat weer erg ver weg voor mij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted July 7, 2014 Share Posted July 7, 2014 Hoe groot had je de boompjes willen hebben en hoeveel? Groeit hier als onkruid dus ik zou eens kunnen kijken of er wat uit kan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted July 7, 2014 Share Posted July 7, 2014 Zoe iets dacht ik ook al te zeggen.Berk is een pioniersboom, groeit overal of toch bijna en zaait zichzelf goed uit. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 7, 2014 Share Posted July 7, 2014 Bij kwekerij www.batterijen.nl kan je van dat soort 'normale' boompjes kopen. Niet in container, wel scherpe prijzen. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willie Wortel Posted July 7, 2014 Author Share Posted July 7, 2014 Dat is een mooi aanbod Erny, tja hoe groot....die ik nu geplant heb zijn amper een meter hoog. Maar ik wil een nieuwe schuurgevel van mijn achterbuurman een beetje aan het oog onttrekken (althans, de prominente aanblik een beetje breken) en ik wil daar liever niet zo lang op wachten.Dus ik zat aan minstens manshoge boompjes te denken maar ja ik wil ook niet te veeleisend zijn dus hoe groot heb je ze staan?En Groningen is voor mij wel een aantrkkelijke locatie in tegen stelling tot kwekerij de Batterij.Evenzogoed Jorieke en Willy, erg bedankt voor het meedenken natuurlijk.Nog even de vraag, staan deze berkjes op eigen terrein Erny, want langs Drentsche dreven staan natuurlijk ook meer dan genoeg, maar ik wil geen boompjes uit de natuur halen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted July 7, 2014 Share Posted July 7, 2014 Gekweekte bomen worden gerekend naar stamdikte. (Direct verband met ouderdom) Ergens gaan uitsteken in het najaar waar ze toch te veel/uitgezaaid of als opschot staan, kan je veel geld besparen als het niet uitmaakt dat ze niet allemaal dezelfde maat en mooie rechte "enkelstammen" zijn. Bovendien is de slaagkans bij verplanten aanzienlijk beter als je ze kunt uitgraven en dan snel weer kunt planten in hun rustperiode. Beter dan planten in potten o.i.d. Wel echt een boom voor wat armere zandgrond en erg windgevoelig, de berk. (Je hebt meerdere soorten berken, kan per soort wat verschillen wat de beste groeiomstandigheden zijn) Hier op de klei en nabij de zee, willen ze niet erg. Dan zijn wilgen, populieren of essen meer voor de hand liggende "onkruidbomen". Hetgeen overigens niet wil zeggen, dat ze niet erg mooi kunnen zijn! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts